Tu jesteś:

Ślązacy na zakupach, badanie SMG/KRC Millward Brown

Silesia City Center, Katowice

Na zakupach mieszkańcy Śląska są rozsądni, ale nie przesadnie oszczędni. Najczęściej zakupy skrupulatnie planują, ale nie stronią od promocji. Bardziej od rodzinnych zakupów, preferują zakupy w pojedynkę. Co zadziwiające, na Śląsku to mężczyźni wydają więcej podczas jednorazowych zakupów, niż kobiety - takie wnioski płyną z raportu SMG/KRC Millward Brown przygotowanego dla Silesia City Center.

65 proc. mieszkańców Śląska przyznaje, że robi zakupy w centrach handlowych, a 39 proc. uważa, że to dobre miejsce na spędzenie wolnego czasu.

Aż 75 proc. mieszkańców regionu skrupulatnie planuje swoje zakupy, wybierając się do centrum handlowego wyłącznie w określonym celu. Produktów o niższej cenie w centrum handlowym szuka 42 proc. badanych. Dla równowagi, 34 proc. lubi kupować drogie i luksusowe rzeczy. 37 proc.respondentów skłonnych jest kupić na próbę nowy, wcześniej nieznany produkt.

– Mieszkańcy regionu przyzwyczaili się już do galerii handlowych. Oczekujemy od tych miejsc coraz więcej, coraz lepiej je także rozumiejąc. Wiemy już, jaki jest cykl promocji i wyprzedaży, mamy swoje ulubione sklepy i marki, do których się przywiązaliśmy. Kupując potrafimy to wykorzystać – mówi Dominika Musialik z Silesia City Center.

– Coraz chętniej także spędzamy wolny czas w galeriach, nie traktując już ich na zasadzie „kupię i wychodzę”. Stąd rosnąca w ostatnich latach liczba kawiarni i restauracji w centrach handlowych oraz tzw. stref rozrywki z siłowniami, fitness clubami czy salami zabaw dla dzieci – dodaje. Dziś 37 proc. mieszkańców Śląska spędza na zakupach ponad 1 godzinę. Średni czas wynosi obecnie 1 godzinę i 48 minut – tyle statystyczny mieszkaniec regionu potrzebuje na „szybki” shopping.

78 proc. mieszkańców regionu preferuje samodzielne zakupy. Ze współmałżonkiem lub partnerem zakupy robi 56 proc., 66 proc. nie wyobraża sobie zakupów z dzieckiem. W gronie przyjaciół – takie towarzystwo na zakupy wybiera 55 proc. mieszkańców regionu – wynika z raportu SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center.

W największym centrum handlowym w regionie – Silesia City Center, średnio podczas jednej wizyty wydawane jest 161 zł, z czego więcej wydają mężczyźni – 171 zł, kobiety – 153 zł. To niewiele mniej, niż średnia krajowa wydatków w galeriach handlowych, wynosząca dziś 185 zł, podczas jednej wizyty.

– Wydatki mieszkańców regionu w centrach handlowych systematycznie rosną. Przede wszystkim coraz więcej wydajemy na ubrania i kawiarnie, a także na usługi fryzjerów, kosmetyczek, a nawet dentystów, które dostępne coraz częściej w centrach handlowych. Rosną także nasze wydatki w sklepach z ubraniami i zabawkami dla dzieci oraz w sklepach sportowych – wylicza Musialik.

Dziś mieszkaniec regionu odwiedzając sklep sportowy w centrum handlowym wydaje przeciętnie 198 zł, sklep z książkami i multimediami – 188 zł, w sklepach z ubraniami zostawiamy średnio 180 zł, a w salonach urody i gabinetach kosmetycznych – 183 zł – wynika z raportu SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center.

Pokrywa się to w dużej mierze z tymi miejscami, które są najchętniej odwiedzanymi w centrach handlowych. Nr 1 wciąż pozostają sklepy wielkopowierzchniowe z jedzeniem i napojami, nr 2 są salony odzieżowe, nr 3 – kawiarnie, nr 4 – sklepy z butami, na 5 miejscu znajdują się punkty usługowe i salony związane ze zdrowiem i urodą.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×