Tu jesteś:

Sieć Fashion House podsumowuje 2010 rok

Fashion House Outlet Centre, sieć centrów outletowych w Gdańsku, Sosnowcu i Piasecznie koło Warszawy, które należą do funduszu Polonia Property Funds II, podsumowała 2010 rok.

Najważniejszym wydarzeniem finansowym był zakup II Fazy Fashion House Outlet Centre w Gdańsku od The Outlet Company, spółki z grupy Liebrecht & wooD.

Centrum Fashion House Outlet Centre w Gdańsku zbudowane zostało w dwóch etapach. Pierwsza faza, licząca około 10 000 mkw. powierzchni najmu (GLA), została oddana do użytku w październiku 2005 roku. Fundusz Polonia Property Fund II kupił I Fazę w lutym 2008 roku. Najnowsza, II faza, została ukończona w listopadzie 2009 roku, dzięki czemu centrum powiększyło powierzchnie najmu o kolejne 7 000 mkw. Znalazło się na niej 50 nowych sklepów typu outlet. W tej chwili cały obiekt oferuje 17 000 mkw nowoczesnej powierzchni najmu. Urządzono na niej 120 sklepów. Wygodny parking może pomieścić 700 samochodów. Transakcja ta oznacza, że Polonia Property stała się wyłącznym właścicielem wszystkich obiektów Fashion House zlokalizowanych na terenie Polski.

- Cieszymy się z posiadania tak dużego udziału w strategicznym rynku centrów outletowych w Polsce. Chcemy powiększać wielkość naszego portfela aktywów i rozglądamy się za kolejnymi inwestycjami nie tylko w centra handlowe, ale także w projekty biurowe i magazynowe – zarówno, jeśli chodzi o budynki gotowe, jak i w trakcie realizacji. Zakup portfela Fashion House jest dowodem na to, że rynek nieruchomości w Polsce oferuje atrakcyjne możliwości inwestowania kapitału. Szukamy partnerów do kolejnych inwestycji - dodaje Mirosław Januszko, Wiceprezes ds. Inwestycji Funduszy Polonia Property.

Sporo zajęcia miały: leasingu Polonia Property Funds oraz BOIG Property Consulting, które odpowiadają za komercjalizację powierzchni w sieci Fashion House. W 2010 roku na potrzeby nowych sklepów wynajęto w nich łącznie 6 795 mkw powierzchni handlowej. To wzrost w stosunku do 2009 roku, kiedy wynajęte zostało 6 293 mkw powierzchni pod nowe sklepy. Warty odnotowania jest sukces jaki odniósł Fashion House w Piasecznie koło Warszawy – jesienią ubiegłego roku centrum to osiągnęło 100 % wynajętej powierzchni.

- Wynajem powierzchni dla nowych sklepów nie wyczerpuje zadań związanych z komercjalizacją obiektów. Należy do nich także przedłużanie umów najmu. W ubiegłym roku w Fashion House w Gdańsku przedłużyliśmy 23 umowy łącznie na 3 956 mkw powierzchni. Natomiast w centrum outletowym w Piasecznie koło Warszawy było to 41 umów łącznie na 4 731 mkw powierzchni. Natomiast w Fashion House w Gdańsku nie kończyły się w ubiegłym roku żadne umowy. Powyższe liczby świadczą o tym, że nasi najemcy są bardzo zadowoleni z wyników, jakie osiągają w naszych obiektach. – dodaje Robert Gietko, Asset & Leasing Manager, Polonia Property Funds.

We wszystkich centrach outletowych podpisane zostały nowe umowy najmu na 43 salony. W Fashion House w Gdańsku do grona najemców dołączyły: Lacoste/Bench, Marks&Spencer, Lavard, Queen, Filippo, Gatta, Intermax, oraz Digel. Fashion House w Sosnowcu powiększył się o sklepy: Reserved, Almi Décor, Ryłko, Solar, Lacoste/Bench, Perfumeria Frivol, Bergson, Sunset Suits, Coccodrillo, Villeroy & Boch, McArthur, Lolita Accessories, Hi Mountain, Lavard, salon multibrandowy Molton, Olsen, Bianca oraz Filippo. Natomiast Fashion House w Piasecznie podpisał umowy z : Lilla Store, Trussardi Jeans, Pinko, Lacoste/Bench, Marks&Spencer, Timberland, Lavard, 4f, New Balance, Essa, Fashion Café, Filippo, Bergson, Geod, Bytom oraz Hi Mountain.

Sieć Fashion House Outlet Centre w Polsce zanotowała w ubiegłym roku wzrost frekwencji o 5,6 %. To spory sukces, mając na względzie, że w ubiegłym roku średnia frekwencja w Polsce, wg. Footfall National Index, wyniosła -1,6 %.

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×