Tu jesteś:

Raport: najpopularniejsze marki w polskich centrach handlowych

Polska Rada Centrów Handlowych zaprezentowała najnowszy raport rynkowy PRCH Retail Research Forum (PRCH RRF) obejmujący pierwsze półrocze 2012 r. Z raportu wynika, że jedynymi z najpopularniejszych marek w polskich centrach handlowych są Inmedio, CCC oraz Triumph.

Analizując najemców w centrach handlowych zlokalizowanych w 15 największych miastach Polski,  najliczniejszą grupę stanowią przedstawiciele branży mody (od 29 proc. do 36 proc. wszystkich najemców), usług (od 9 do 16 proc.), obuwia i galanterii skórzanej (9 proc.-13 proc.) oraz najemcy gastronomiczni (7proc.-11 proc.). Przedstawiciele pozostałych kategorii branżowych stanowią mniej niż 10% wszystkich najemców. W typowym centrum handlowym znajduje się również duży super- lub hipermarket oraz kilku większych najemców, tzw. „kotwic”,  przeważnie z artykułami RTV/AGD czy sprzętem sportowym. Warto zwrócić uwagę, że najlepsze i największe centra handlowe oferują ponadto bogatą ofertę z zakresu rozrywki i rekreacji. Około 30 proc. analizowanych centrów handlowych posiada również sklep typu dom i ogród (tzw. DIY), z reguły ulokowany w odrębnym budynku.

- Gdy porównujemy strukturę najemców w centrach handlowych w ośmiu największych aglomeracjach miejskich z profilem najemców w miastach regionalnych można zauważyć pewne różnice – mówi Radosław Knap z Polskiej Rady Centrów Handlowych - W miastach regionalnych większy udział w strukturze najemców (o ok. 3 proc.) stanowi branża mody, natomiast w centrach handlowych w największych aglomeracjach bogatsza jest oferta gastronomiczna. Pozostałe główne kategorie branżowe rozkładają się porównywalnie.

Analizując badane centra handlowe pod względem obecnych marek, podobnie jak w roku poprzednim liderem okazał się sklep prasowy Inmedio, który występuje w ponad 80 proc. analizowanych centrów handlowych. Poza tym liczną grupę stanowią przedstawiciele operatorów komórkowych (występują w ok. 65 proc. - 80 proc. analizowanych centrów), a na kolejnych miejscach uplasowały się marki takie jak CCC, Triumph oraz Apart.

 

Najpopularniejsze marki obecne w analizowanych centrach handlowych wg branż (z wyłączeniem operatorów komórkowych)

Branża Nazwa najemcy Obecność w analizowanych centrach handlowych w %
Moda

Triumph

Orsay

Reserved

Camaieu

61

49

48

42

Obuwie

CCC

Deichmann

Wojas

Ryłko

73

52

34

31

Biżuteria i akcesoria

Apart

Yes

Swiss

W. Kruk

59

30

28

24

Artykuły dziecięce

5.10.15

Smyk

Bartek

Coccodrillo

44

28

25

23

Zdrowie i uroda

Vision Express

Rossmann

Sephora

Douglas

52

47

39

31

Multimedia

Inmedio

Empik

Księgarnia Matras

81

42

22

Elektronika

RTV Euro AGD

Fotojoker

Vobis

47

26

20

Wyposażenie wnętrz

Home&You

JYSK

AlmiDécor

Duka

20

16

14

14

Gastronomia

Grycan

KFC

McDonald’s

Coffeeheaven

Sphinx

32

30

27

23

23

Usługi

5àSec

Poczta Polska

Mister Minit

50

39

24

 

Źródło: Raport PRCH Retail Research Forum, sierpień 2012

 

Najpopularniejsze marki obecne w analizowanych centrach handlowych (z wyłączeniem operatorów komórkowych)

Nazwa najemcy Obecność w analizowanych centrach handlowych w %
Inmedio 81
CCC 73
Triumph 61
Apart 59
Deichmann 52
Vision Express 52
5àSec 50
Orsay 49
Reserved 48
RTV Euro AGD 47

 

Źródło: PRCH Retail Research Forum, sierpień 2012

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×