Tu jesteś:

Poznań Główny City Center - wmurowanie kamienia węgielnego we wrześniu

Poznań Główny City Center – taką nazwę będzie miało ostatecznie nowe zintegrowane centrum komunikacyjno-handlowe budowane na terenie dworca kolejowego PKP w Poznaniu. Prezes Tomasz Lisiecki potwierdził uroczystość wmurowania kamienia węgielnego, którą zaplanowano na połowę września.

Co do obecnego stanu realizacji inwestycji : równolegle z budową peronów drugiego i trzeciego trwa budowa fundamentów pod nowy dworzec. W sierpniu spodziewane jest uzyskanie od wojewody wielkopolskiego pozwolenia na budowę, co umożliwi wjechanie na plac budowy ciężkiego sprzętu i dźwigów. Będzie to się wiązało z pewnymi utrudnieniami w ruchu pociągów, choć cała inwestycja ma być realizowana głównie w nocy, kiedy ruch pociągów jest mocno ograniczony.

Przypomnijmy etapy budowy: pierwszy , w którym do maja 2012 roku powstanie hala nowego dworca kolejowego PKP obsługującego pasażerów, z kasami biletowymi, punktem informacyjnym PKP i Centrum Informacji Miejskiej, drobną działalnością handlową. Drugi etap realizacji projektu obejmuje m.in. budowę centrum handlowego i dworca autobusowego PKS, które będą połączone z dworcem kolejowym. Planowane zakończenie prac przy drugim etapie przewidziano na drugą połowę 2013 roku.

Równolegle z pracami budowlanymi i oczekiwaniem na dokończenie wszystkich spraw formalnych trwa komercjalizacja Poznań Główny City Center. Całkowita powierzchnia wynajmu wynosi ponad 60 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni handlowej z czego blisko 58 tysięcy znajdzie się w centrum, a 2 700 metrów kwadratowych to powierzchnie biurowe i komercyjne w hali dworca. Wśród firm, , które znajdą się w Poznań Główny City Center znajdują się SuperPharm, Saturn, CCC, M, Diverse, Reserved, New Yorker, Traffic Club, KappAhl, Topshop Topmen, American Eagle, Terranova, Rossmann, Sephora, Douglas oraz wiele innych. Przewidziano sklep multimedialny Saturn, drogerie, jubilerów, sklepy z zabawkami, jeśli chodzi o gastronomię przewidziano powierzchnie pod 3 restauracje z obsługą kelnerską; 30 kawiarni, lodziarni, pijalni czekolady; 15 lokali typu bar fast-food zlokalizowane na 2 osobnych food court’ach. Oprócz tego przewidujemy także miejsce pod ekspozycję pojazdów zabytkowych z poznańskiego Muzeum Motoryzacji oraz pojazdów znajdujących się w posiadaniu kolekcjonerów zrzeszonych w Automobilklubie Wielkopolskim, a także Centrum Informacji Miejskiej, które znajdzie się na terenie Nowego Dworca PKP. Zgodnie z projektem powstanie także parking typu „parkuj i jedź” na ponad 1400 miejsc.

TriGranit Development Corporation ma doświadczenie w realizacji podobnych inwestycji w Europie. Zrealizowane przez tego dewelopera West End City Center przy dworcu kolejowym w Budapeszcie oraz powstająca Emonika City Center w Ljubljanie stanowią przykład połączenia węzłów komunikacyjnych z obiektami handlowo-biurowymi i usługowymi.

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×