Tu jesteś:

Polski rynek handlowy atrakcyjny dla inwestorów

Jacek Bagiński, wiceprezes EPP ds. finansowych

Polska to jeden z najbardziej dochodowych rynków na świecie i atrakcyjna opcja dla inwestorów zainteresowanych sektorem nieruchomości handlowych. Według JLL na koniec lipca łączny wolumen inwestycyjny w Polsce wyniósł prawie 3,88 mld, a to bardzo dobry wynik.

Inwestorów przyciąga przede wszystkim specyfika lokalnego rynku handlowego i towarzyszących mu zachowań konsumenckich, stosunkowo niski poziom nasycenia powierzchnią handlową, dobra infrastruktura komunikacyjna oraz solidne fundamenty gospodarcze, które w ostatnim czasie zostały potwierdzone m.in. przez reklasyfikację polskiego rynku w ramach indeksu FTSE Russell. Co prawda, trudno w tej chwili precyzyjnie przewidzieć, jakie będą długofalowe skutki awansu Polski do statusu rynku rozwiniętego, ale wszystko wskazuje na to, że wzrost kluczowych wskaźników ekonomicznych będzie w perspektywie najbliższych kilku lat utrzymany. 

Ponadto na atrakcyjność polskiego rynku handlowego w oczach inwestorów wpływa zdecydowanie niższe niż na innych rynkach ryzyko związane ze wzrostem popularności usługi e-commerce. W odróżnieniu od mieszkańców Europy Zachodniej Polacy są przywiązani do tradycyjnego sposobu dokonywania zakupów, utożsamianego z formą spędzania wolnego czasu. W rezultacie nawet jeżeli zamawiają wybrane produkty online, często decydują się na ich odbiór w sklepie stacjonarnym w ramach usługi click&collect. To z kolei przekłada się na zwiększone obroty tradycyjnych punktów – duża część klientów odbierających produkty zamówione przez Internet decyduje się bowiem na dodatkowe zakupy.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×