Tu jesteś:

Polska pozostaje atrakcyjnym rynkiem dla międzynarodowych sieci handlowych

Utrzymujące się zainteresowanie międzynarodowych sieci oraz modernizacja centrów to kluczowe trendy na rynku nieruchomości handlowych w Polsce wynika z podsumowania sytuacji na rynku centrów handlowych na koniec III kw. 2012 r., przygotowanego przez firmę Jones Lang LaSalle.

Rynek centrów handlowych w III kw. 2012 r. powiększył się o niespełna 31 600 mkw. powierzchni handlowej w dwóch centrach, zrealizowanych na południu kraju przez polskiego dewelopera P.A. Nova: Galerię Miodową w Kluczborku (10 600 mkw. GLA) oraz Odrzańskie Ogrody w Kędzierzynie – Koźlu (21 000 mkw. GLA). Potwierdza to trend zainteresowania deweloperów i najemców mniejszymi rynkami, nawet poniżej 50 000 mieszkańców.

Polska pozostaje atrakcyjnym rynkiem dla międzynarodowych sieci handlowych. W ostatnim czasie pojawiło się kilka nowych marek, np. Victoria’s Secret Beauty & Accessories oraz American Eagle Outfitters (obydwie w Warszawie). Debiut pierwszego w kraju sklepu Hollister z sieci Abercrombie & Fitch zapowiadany jest w Galerii Mokotów. Niemiecka marka zoologiczna Fressnapp / Maxi Zoo również pojawi się w stolicy. Brytyjskie sieci (Debenhams, All Saints, French Connection, Superdry), a także amerykańskie Disney store czy Banana Republic również poszukują możliwości zaistnienia na polskim rynku.

Pojawienie się sieci Bath&Body Works to dobry przykład rosnącego potencjału sektora „zdrowie i uroda”, który odnotował silny wzrost obrotów z mkw. ze wszystkich branż. Powiększa się również liczba sklepów DIY („dom i ogród”) – w ostatnim czasie najwięcej lokali otworzyła Castorama. Poszerza się też spektrum operatorów w branży obuwniczej (wejście na rynek Centro i Kari). Z kolei marka CCC zwiększa format swoich lokali. Warto wspomnieć, że Grupa LPP zapowiedziała rozszerzenie swojego portfolio poprzez wprowadzenie nowej marki Sinsay na początku 2013 r. Sieć H&M, która niedawno zadebiutowała nową marką (COS), poinformowała o planach utworzenia kolejnego konceptu handlowego - & Other Stories. Inaczej prezentuje się sytuacja w sektorze RTV/AGD, zmagającym się z rosnącą konkurencją ze strony sklepów on-line.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×