Tu jesteś:

Polacy zostawiają w centrach handlowych ponad 100 mld zł rocznie

Fot. Fotolia

Polska Rada Centrów Handlowych oszacowała wartość sprzedaży w centrach handlowych w kraju. Analizie poddano średnie obroty ze wszystkich, sklasyfikowanych jako centra handlowe, obiektów w kraju. W roku 2012 sprzedaż brutto w polskich centrach handlowych wyniosła 26,3 mld euro.

– Najemcy operujący w centrach handlowych w Polsce osiągnęli w 2012 r. wynik 26,3 mld euro plasując tym samym Polskę na 6. miejscu w Europie, powiedział Radosław Knap, dyrektor ds. badań rynku i nowych projektów w PRCH . – Oznacza to również, że w 2012 r. każdy Polak wydał ok. 2860 zł na zakupy w nowoczesnych centrach handlowych. W ciągu ostatnich lat dogoniliśmy rynki Europy i jesteśmy na kolejnym miejscu po Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii i Włoszech. Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 400 centrów handlowych, których obroty są na poziomie 7 proc. PKB Polski – dodaje.

Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych (ICSC) powołuje się na zebrane od narodowych rad centrów handlowych dane, z których wynika, że sprzedaż w centrach handlowych w 27 krajach Unii Europejskiej wyniosła w 2012 r. średnio 19 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej. W Polsce współczynnik ten dochodzi do 16 proc.

Sprzedaż w polskich centrach handlowych

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×