Tu jesteś:

Polacy wydali 4,8 mld dolarów w internecie

Fot. Fotolia

Polska zajmuje 28 miejsce w rankingu ogólnym najbardziej rozwiniętych rynków handlu internetowego na świecie, wyprzedzając m.in. Hiszpanię i Czechy – wynika z raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield „Handel z perspektywy globalnej” (Global Perspective on Retail).

Z wyliczeń C&W wynika, że wartość sprzedaży internetowej w 2012 r. wyniosła w Polsce 4 mld 864 mln dolarów amerykańskich (15 miejsce na świecie). Pod względem wielkości rynku zajmujemy 17. pozycję i 25. w zestawieniu wielkości sprzedaży internetowej na jednego mieszkańca.
Sprzedaż internetowa stanowiła 4,6 proc. całkowitej sprzedaży, co daje Polsce 14 miejsce na świecie. Wzrost sprzedaży internetowej w okresie ostatnich 5 lat (2007-2012) wyniósł 15,2 proc. Polska zajmuje jednak dopiero 37 miejsce pod względem infrastruktury i nie znalazła się w pierwszej dwudziestce pod względem czynników kluczowych dla rozwoju rynku e-commerce, takich jak najwyższy wskaźnik cyberbezpieczeństwa, największy procent osób korzystających z internetu, czy największa ilość kart kredytowych i płatniczych na osobę.
– Rośnie znaczenie sprzedaży internetowej jako kolejnego kanału dystrybucji dla większości branż handlowych. Na polskim rynku wpływ ten jest najwidoczniejszy w branży elektroniki użytkowej i multimediów, natomiast w mniejszym stopniu w branży odzieżowej i obuwniczej – mówi Marek Noetzel, partner, dział powierzchni handlowych, Cushman & Wakefield. – Warto zaznaczyć, że marki nieobecne w polskich galeriach handlowych wykorzystują sprzedaż online do zaistnienia na naszym rynku poprzez umożliwienie wysyłek ze swoich sklepów w Wlk. Brytanii czy Niemczech. Spadające ceny transportu i przesyłek kurierskich ułatwiają dostęp do klientów. Z pewnością sprzedaż tym kanałem jest monitorowana przez właścicieli marek i wpłynie na decyzję o otwarciu sklepu w Polsce. Polska zajmuje jeszcze dość odległe miejsce, co jest wynikiem naszych tradycji, przyzwyczajeń i dostępu do internetu. Jestem jednak przekonany, że młodsze pokolenie wchodzące na rynek, szybko te różnice zniweluje – przekonuje – Marek Noetzel.

 Raport Global Perspective on Retail w języku angielskim. [2,89 MB]

Źródło: C&W

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×