Tu jesteś:

PSNPH opublikowało ranking najlepszych centrów handlowych według najemców

Arkadia, Warszawa

Zgodnie z najnowszymi wynikami badania Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych, Galeria Krakowska została najlepiej ocenionym obiektem przez najemców polskich centrów handlowych. Trzecią edycję rankingu, który co roku przeprowadza Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych, wykonała  firma badawcza GFK Polonia.

Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych już po raz trzeci zorganizowało  Ranking Najlepszych Centrów Handlowych w ocenie najemców, którego zadaniem jest wyłonienie najlepszych obiektów handlowych i handlowo-rozrywkowych o powierzchni sprzedaży powyżej 10 000 mkw. W tym roku  najlepiej ocenionym obiektem została Galeria Krakowska, drugie miejsce zajęła katowicka Silesia City Center, a trzecie łódzka Manufaktura. Czwarta pozycja należy do warszawskiej Arkadii, a pierwszą piątkę zamyka Galeria Bałtycka z Gdańska.

W badaniu udział wzięło blisko 160 osób reprezentujących 55 sieci handlowych; ocenie poddano blisko 200 obiektów, a do finalnego rankingu stanęły 84 centra, które zostały ocenione przez co najmniej 5 osób. W ankiecie najemcy wystawiali oceny obiektom pod względem komercjalizacji, satysfakcji handlowej oraz zarządzania, a także działań marketingowych i ogólnej oceny centrum handlowego. Każdy respondent ocenił średnio  7 centrów handlowych.

- Ranking PSNPH wyraźnie pokazuje, iż centra handlowe są takimi samymi produktami na rynku, jak każde inne i rządzą się tymi samymi prawami – komentuje Anna Klinowska, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych. - Przepisem na sukces jest właściwa komercjalizacja w połączeniu z długofalową strategią rozwoju obiektu. Zbyt często deweloperzy i inwestorzy zapominają o tym, że galerie są budowane dla klientów, nie dla najemców. A najemcy zapominają, że od przyrostu powierzchni handlowej nie przyrasta klientów, natomiast rosną koszty utrzymania lokali – dodaje A. Klinowska.

Wyniki badania pokazują, iż dla najemców małych centrów najważniejsze jest zarządzanie,a dla najemców dużych galerii bardziej liczy się komercjalizacja i marketing.  Pod względem zarządzania obiektem i satysfakcji handlowej najlepiej oceniono Galerię Krakowską. Za najlepiej skomercjalizowaną najemcy uznali katowicką Silesia City Center, której przyznano także pierwsze miejsce za aktywność marketingową.

- Na rynku centrów handlowych nasila się konkurencja. Wygranymi są w niej te obiekty,  których zarządcy i właściciele konsekwentnie realizują strategie zapewniające  im pozycje  na rynkach lokalnych i regionalnych. Istotna dla budowy ich wartości jest współpraca, także poprzez skuteczną komunikację z najemcami. W dłuższej perspektywie tylko dzięki współdziałaniu zarządzających i najemców można utrzymać uznanie klientów dla nagrodzonych galerii - komentuje wyniki rankingu Zofia Morbiato, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych.

Badanie w systemie online przeprowadziła firma badawcza GFK Polonia w okresie od 15 maja do 26 czerwca tego roku metodą CAVI. Ankieta została wysłana do blisko tysiąca osób reprezentujących najemców polskich obiektów handlowych.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×