Tu jesteś:

PDA Rank Progressu wzrosły na otwarciu w debiucie na GPW o 8,6 proc. do 11,70 zł

Rank Progress SA - deweloper, który jako pierwszy od dwóch lat w całości sprzedał oferowane w publicznej emisji akcje - debiutuje 8 lipca na GPW. Będzie 12. debiutantem w br. na głównym rynku GPW i 384. emitentem na tym rynku. Jak podał PAP, prawa do akcji spółki wzrosły na otwarciu w pierwszym dniu notowań o 8,6 proc., do 11,70 zł.

Do obrotu giełdowego trafiło 4.643.130 praw do akcji serii C.

Firma realizuje program inwestycyjny na lata 2010-2012, którego łączna wartość wyniesie 500 mln zł. W celu jego dofinansowania spółka przeprowadziła pierwszą publiczną ofertę akcji, z której pozyskała środki w wysokości 50 mln zł. - Sukces emisji pozwoli nam przyspieszyć tempo rozwoju. Przed nami realizacja następnych projektów inwestycyjnych. Nowe galerie i centra handlowe otworzymy w kolejnych miastach Polski: Kaliszu, Zamościu, Jeleniej Górze, Świdnicy, Krośnie oraz Jarosławiu. Sfinansujemy je środkami z emisji, a także z kredytów bankowych oraz zysku z bieżącej działalności operacyjnej – wyjaśnia Jan Mroczka, Rank Progress.

Ogółem, w ciągu najbliższych trzech lat spółka zrealizuje obiekty komercyjne o łącznej powierzchni 106 tys. mkw. Na realizację kolejnych projektów czeka też 686 tys. mkw atrakcyjnych gruntów w całym kraju, w ramach banku ziemi posiadanego przez Rank Progress. Obejmują one tereny między innymi w Opolu, Grudziądzu i Zgorzelcu.

- W ostatnim okresie widoczne jest ograniczenie ekspansji ze strony dużych operatorów, ale mniejsze sieci, takie jak Biedronka, czy ALDI, prężnie się rozwijają. Kluczową dla nich kwestią jest dobranie odpowiednich nieruchomości, na których chciałyby otworzyć swoje placówki. Ci, którzy mają zabezpieczone dobre tereny inwestycyjne, zyskują obecnie przewagę – zaznacza Jan Mroczka.

Spółka posiada także klika „zamrożonych” projektów mieszkaniowo-biurowo-usługowych. We Wrocławiu gotowy jest wstępny projekt osiedla mieszkaniowego na Popowicach „Marina Park”, zaś w Legnicy nowoczesny apartamentowiec typu loft „Nowy Browar”.

- Koncentrujemy się na najbardziej rentownych w danym okresie projektach, jednak dokładnie obserwujemy rynek, aby w odpowiednim momencie uruchomić kolejne inwestycje, o spodziewanej wysokiej stopie zwrotu. Decyzję podejmujemy bez zbędnego przeciągania sprawy. W biznesie liczą się twarde dane finansowe – i te wnikliwie analizujemy – oraz intuicja, odwaga i wizja. Mamy jasną wizję rozwoju spółki - wiemy, co chcemy osiągnąć za kilka lat i wiemy jak to zrobić. Kilka lat temu nikt nie wierzył, że budowa centrów handlowych poza metropoliami może przynosić zyski. My udowodniliśmy, że można na tym dobrze zarabiać. Jestem przekonany, że inwestorzy, którzy nam zaufali, będą zadowoleni z wyników spółki - dodaje Jan Mroczka.

W 2010 r. spółka zamierza podwoić osiągane zyski, z 73,9 do 157,2 mln zł. W 2011 r. wynik netto Rank Progress przekroczy wg prognoz 124 mln zł.

Źródło: Rank Progress/PAP

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×