Tu jesteś:

Neinver testuje podziemny dworzec autobusowy w Katowicach

Podziemnym dworcem autobusowym pod placem Szewczyka jeździły pierwsze autobusy. Technicy sprawdzali, jak sprawnie organizować parkowanie wokół podziemnej wyspy i regulować ruch.

A wszystko to działo się w zajezdni autobusowej w Gliwicach, która posłużyła architektom Neinvera, którzy projektują nowy dworzec PKP w Katowicach i podziemny dworzec autobusowy pod pl. Szewczyka, za eksperymentalny plac manewrowy. - Celem symulacji było sprawdzenie zaprojektowanych wcześniej modeli komunikacyjnych - mówi Antoni Pomorski, architekt z Neinver Polska.

Budowa podziemnego dworca to jeden z etapów przebudowy dworca PKP. Powstanie pod pl. Szewczyka. Oprócz dworca autobusowego pod ziemią będzie biegła ul. Dworcowa. Na placu Szewczyka stanie galeria handlowa.

Przebudowa dworca ma kosztować ok. 240 mln euro, rusza 1 lipca. Hala główna, Galeria Katowicka i infrastruktura drogowa wokół mają być gotowe w 2012 roku. Budynek biurowy, który stanie obok, będzie oddany do użytku w 2013.

Źródło: naszemiasto.pl

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×