Tu jesteś:

Neinver: Pomysły na marketing płyną z forów

Deweloper Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Katowicach, firma Neinver Polska, poradziła sobie z poważną sytuacją kryzysową. Gdy w 2009 r. inwestor wszedł na plac budowy, mieszkańcy potraktowali go jak intruza.

Do tej pory dworzec był bardzo symbolicznym miejscem na mapie miasta. Był też najdogodniejszym przejściem pieszym z północnej na południową stronę Katowic. Budynek miał dużą wartość sentymentalną i architektoniczną – szczególnie konstrukcja składająca się z 16 żelbetonowych filarów zwanych kielichami. W związku z budową i zamknięciem całego kwartału miasta deweloper musiał przeorganizować życie mieszkańców. – Wiedzieliśmy jedno: w Katowicach będziemy mieli do czynienia z permanentnym kryzysem – mówi Monika Olejnik-Okuniewska, senior marketing manager w Neinver Polska. – Po zamknięciu dworca prowadziliśmy kampanię informacyjną o tym, jak w związku z budową będzie wyglądała komunikacja miejska.

Bardzo szybko okazało się też, że zabytkowych kielichów nie uda się zachować. – Jak tylko dostaliśmy informację, że stan dworca na to nie pozwala, od razu zakomunikowaliśmy to mediom. Nie chcieliśmy przedłużać tej sytuacji i tworzyć poczucia, że coś ukrywamy albo że chcemy dogadać się z miastem po cichu. Dzięki temu nie doszło też do żadnego przecieku – opowiada Monika Olejnik-Okuniewska. – Ogłoszenie decyzji spowodowało protesty i nasiliło krytykę ze strony prasy. Mimo to konsekwentnie tłumaczyliśmy decyzję.

Wtedy też zespół marketingowy Neinver Polska podjął decyzję, że będzie działał w zorganizowany, bardzo systematyczny sposób. Powstała platforma Centrum KTW. Na stronie na bieżąco pojawiają się informacje, krótkie filmy, fotodokumentacje z budowy. Kamera internetowa pokazuje wszystko, co dzieje się na dworcu. Deweloper zdecydował się też na wierne odtworzenie konstrukcji 16 kielichów, na bieżąco informując, na jakim etapie jest rekonstrukcja.

– Pomysły biorą się z obserwacji forów internetowych. W ten sposób powstała m.in. inicjatywa pokazania budowy mieszkańcom przez wycięcie okienka w płocie. Mieszkańcy bardzo dobrze odebrali ten pomysł, podobnie jak cykliczne już wycieczki na plac budowy – sumuje Monika Olejnik-Okuniewska.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×