Tu jesteś:

“Łatwe Zakupy”: Wpływ na Handlowców – szósta część raportu Retail 2020

Jones Lang LaSalle opublikował Łatwe Zakupy”: Wpływ na Handlowców – szóstą część raportu Retail 2020 (Handel 2020), który miał swoją inaugurację 28 maja br. Publikacja śledzi gwałtownie zmieniający się obraz handlu na świecie oraz stara się przewidzieć kierunki, w jakich będzie zmierzał handel na przestrzeni następnych dziesięciu lat.

Szósta część raportu poświęcona jest samemu procesowi robienia zakupów – czynność otrzymywania i płacenie za towary w nadchodzącym dziesięcioleciu będzie stawała się coraz łatwiejsze. Jednak czy łatwe zakupy oznaczają łatwe pieniądze dla handlowców?

Tempo rozwoju technicznego przyczyni się do zwiększenia zapotrzebowania na innowacje w sektorze handlowym. Nastanie Radiowych Systemów Automatycznej Identyfikacji (RFID) oraz Komunikacji Bliskiego Pola (Near Field Communication (NFC)) przyczyni się do zrewolucjonizowania systemów płatniczych aż do etapu, kiedy pod koniec nadchodzącego dziesięciolecia na ulicach handlowych w Europie powstaną 24 godzinne sklepy bezobsługowe.

Raport Jones Lang LaSalle Retail 2020 podkreśla także, że zakupy staną się łatwiejsze poprzez ulepszenia w logistyce. Realizacja zakupów poprzez Internet będzie musiała niezwykle szybko pójść naprzód. Dostawa do domu stanie się tańsza oraz szybsza w realizacji, szczególnie w aglomeracjach miejskich, często realizowana już w ciagu 2 godzin od złożeniu zamówienia. Dostawy staną się bardziej dogodne – towar dotrze do konsumentów wtedy, gdy są oni w domu czy w pracy, według ich potrzeb. W międzyczasie nastąpi gwałtowny wzrost alternatywnych metod dostawy począwszy od punktów odbioru dla klientów zmotoryzowanych (drive-thru) do centrów odbioru zlokalizowanych dogodnie na stacjach benzynowych, w pralniach i innych punktach usługowych.

Jones Dolphin, Dyrektor Działu Handlu w Europie w Jones Lang LaSalle powiedział: – Ułatwienie życia konsumentom niekoniecznie idzie w parze z ułatwieniem życia handlowcom. Podczas gdy automatyzacja kas płatniczych zmniejsza koszty i problemy zarządu, inne ulepszenia wiążą się z dodatkowymi kosztami, które handlowcy muszą ponieść.

W związku z nowymi wyzwaniami handlowcy będą szukać oszczędności i nieuniknione stanie się wydzielanie przez nich większej ilości usług do podwykonawców. Ponieważ ten trend będzie rozwijał się w przyszłości, handlowcom będzie coraz trudniej zatrzymać zyski w firmie. W związku z outsourcingiem zyski będą wpływały bezpośrednio do właścicieli stron internetowych, firm telekomunikacyjnych, operatorów logistycznych oraz firm oferujących najnowsze technologiczne rozwiązania – komentuje Dolphin.

Źródło: Jones Lang LaSalle

Średnia ocena

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×