Tu jesteś:

LPP podsumowuje

Sprzedaż LPP w drugim kwartale bieżącego roku wyniosła ponad 2 mld zł, a w całym pierwszym półroczu aż 3,6 mld zł. Oznacza to odpowiednio wzrost o ponad 20 proc. i 18 proc. r/r. W 2. kwartale spółka notuje dodatnie LFL oraz podwaja sprzedaż e-commerce r/r. Od 3. kwartału powierzchnia salonów stacjonarnych poza granicami kraju będzie większa niż w Polsce.

Drugi kwartał 2018 roku LPP kończy wynikiem ponad 2 mld zł przychodu – dzięki temu całkowita sprzedaż grupy za pierwsze sześć miesięcy tego roku przekroczyła 3,6 mld zł. To efekt dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w ujęciu LFL, a także kolejnego kwartału zwiększenia udziału sprzedaży internetowej. 

Marża brutto w drugim kwartale 2018 r. osiągnęła poziom prawie 60 proc. i jest o 3 p.p. wyższa niż rok temu. W porównaniu do analogicznego okresu w 2016 r. LPP odnotowało wzrost marży o 10 p.p. Spółce udało się utrzymać koszty sklepów własnych w przeliczeniu na metr kwadratowy na tym samym poziomie co przed rokiem. Z kolei wzrost całkowitych kosztów SG&A/mkw. wyniósł 9 proc. w ujęciu rocznym, co spowodowane było dalszym rozwojem e-commerce. Wszystkie te czynniki umożliwiły osiągnięcie 101,4 mln zł zysku netto za pierwsze półrocze 2018 r. 

W przypadku sprzedaży internetowej, firma podtrzymuje deklarację wzrostu udziału e-commerce do 20 proc. w całkowitej sprzedaży do 2021 roku. LPP chce to osiągnąć m.in. dzięki rozszerzaniu oferty na nowe kraje – w 2019 roku firma planuje obecność na 35 rynkach e-commerce. Do końca pierwszej połowy przyszłego roku zamierza udostępnić swoją ofertę przez Internet w każdym kraju członkowskim UE. 

Sprzedaż stacjonarna również pozostaje przedmiotem silnego zainteresowania spółki – do niedawno otwartego salonu Reserved w Tel Awiwie (Izrael), dołączą niebawem salony w: Słowenii i Kazachstanie, a także wcześniej zapowiadany 20. salon Reserved w Niemczech, we Frankfurcie nad Menem. W 2019 roku stacjonarna sieć sprzedaży powiększy się o Finlandię oraz Bośnię i Hercegowinę. 

LPP zamknęło drugi kwartał 2018 roku dwucyfrowymi wzrostami sprzedaży w Polsce, Europie oraz krajach byłego WNP.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×