Korzystniejsza sytuacja walutowa w II kwartale 2010 roku wpłynęła na poprawę marży brutto na sprzedaży. Na poziom rentowności pozytywnie wpłynęła także dobra polityka kosztowa spółek - donosi PAP.
- LPP ciągle walczy z osłabiającym się popytem na swoje produkty. Przychody wyniosły w II kwartale tylko 480 mln zł (co oznacza spadek o 2 proc. rdr), biorąc pod uwagę tempo otwarć nowych sklepów (powierzchna handlowa wzrosła rdr o około 20 proc. do ponad 300 tys. mkw), podczas gdy sprzedaż like-for-like zanotowała głęboki, dwucyfrowy spadek (spodziewamy się spadku o 16 proc.) - napisali w raporcie analitycy Erste.
- Znacząco poprawiła się marża brutto na sprzedaży (spodziewamy się 56,5 proc. w II kwartale, czyli wzrostu o 4 pkt. proc. rdr), wspierana przez korzystniejszą sytuację walutową. Jednak rzeczywista poprawa wyników powinna pochodzić z wydatków operacyjnych. LPP kontynuowało politykę cięcia kosztów. Oczekujemy, że koszty sprzedaży i ogólnego zarządu na mkw. miesięcznie spadły w II kwartale do około 248 mln zł, czyli spadły o 17 proc. rdr. W rezultacie szacujemy, że EBIT wyniesie 47 mln zł (wzrost o 18 proc. rdr). Nie założyliśmy żadnego znaczącego wpływu różnic kursowych, co zaburzało wyniki w poprzednich kwartałach. Wynik netto powinien wzrosnąć o 14 proc. rdr do około 34 mln zł - dodano.
LPP SA to przedsiębiorstwo handlu detalicznego z siedzibą w Gdańsku. Marki LPP to: Reserved, CroppTown, Reserved Kids, House, PromoStars, Henderson, Esotiq, Mohito i home&you .
Źródło: PAP/Erste
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.