Tu jesteś:

LPP kończy I kw. ze stratą. W tym roku w rozwój sieci zainwestuje ok. 75 mln zł

Spółka odzieżowa LPP nie widzi sygnałów ożywienia na rynku. Firma zanotowała słaby I kwartał 2010 r. w którym miała skonsolidowaną stratę w wysokości 4,8 mln zł, jednak według zapowiedzi wiceprezesa spółki Dariusza Pachli, kolejne kwartały w tym roku przyniosą dodatni wynik finansowy.

- Ta tendencja, która ciągnie się od około pół roku pokazuje spadek. Nie widzę przesłanek, które wskazywałyby, że wychodzimy w naszej branży z dołka. Bardzo mocno oczekujemy odbicia, ale kiedy to nastąpi, trudno prognozować. Obniżanie kosztów funkcjonowania też ma swoje granice - powiedział Pachla.

Przychody grupy spadły w I kw. o 8 proc. w skali roku do 424,5 mln zł. Koszty zmniejszyły się o 3 proc. rok do roku do 213,0 mln zł.
W I kw. sprzedaż w sklepach porównywalnych spadła o 21,7 proc. Pachla powiedział, że kwiecień także przyniósł spadek sprzedaży (o 8 proc. w skali roku). W związku z żałobą narodową po katastrofie w Smoleńsku ok. 2,5 dnia handlowego "wypadło" ze sprzedaży.
Cięcie kosztów pozwoliło na osiągnięcie zysku operacyjnego na poziomie 8 mln zł wobec 2,7 mln zł straty rok wcześniej, pomimo spadku przychodów ze sprzedaży.
Strata netto grupy w I kw. wyniosła 4,8 mln zł w porównaniu z 7,8 mln zł rok wcześniej. - Pierwszy kwartał zwyczajowo jest dla nas najgorszy. Patrząc na historię jestem przekonany, że kolejne kwartały przyniosą pozytywny wynik - powiedział Pachla.
Pachla podkreślił, że w ciągu kilku lat nie przewiduje wprowadzenia nowych marek. Spółka zamierza natomiast rozwijać sprzedaż produktów przez Internet. - Chcemy mieć wszystkie marki w Internecie. W tym roku tego nie zrobimy, bo jest to ogromne przedsięwzięcie organizacyjne, a mamy już w trakcie realizacji kilka ważnych projektów informatycznych - powiedział wiceprezes.
W I kw. łączna powierzchnia sieci sprzedaży LPP wzrosła o 29 proc. w skali roku do 297 tys. mkw. Plan na ten rok zakłada wzrost powierzchni o 40 tys. mkw., a nakłady na rozwój sieci mają sięgnąć ok. 75 mln zł. Na koniec marca sieć detaliczna LPP liczyła 863 sklepy, z czego 267 Reserved, 233 Cropp, 207 House, 94 Esotiq oraz 55 Mohito.

Źródło: ISB

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×