Tu jesteś:

JLLS: rośnie zapotrzebowanie klientów na niestandardową ofertę sieci handlowych

Rośnie zapotrzebowanie na tworzenie przez sieci handlowe niestandardowej oferty dla konsumentów, towarzyszącej robieniu zakupów, oraz uruchamianie dodatkowych usług dostępnych na terenie sklepu - wynika z raportu Jones Lang LaSalle „Wychodząc poza Handel”.

Związane jest to z wpływem sprzedaży internetowej na tradycyjną sprzedaż sklepową, co zmusza sieci handlowe do wypracowania modelu biznesowego wychodzącego poza tradycyjne, proste transakcje zakupowe.

- Ekspansja klonów sklepów sprzedających podobne produkty, w podobny sposób staje się coraz mniej opłacalna. Wraz z nieuniknionym wzrostem e-handlu, sieci handlowe prowadzące tradycyjną formę sprzedaży sklepowej będą musiały zaproponować dodatkowe atrakcje swoim klientom - wyjaśnia Beatrice Mouton, dyrektor działu nieruchomości handlowych w Europie Środkowej i Wschodniej w Jones Lang LaSalle.

Jak dodaje, sklepy zlokalizowane na głównych ulicach handlowych czy w centrach handlowych potrzebują wykreować specyficzny wizerunek marki i zjednać sobie społeczność lojalnych klientów, a następnie zbudować relację opartą również o atmosferę towarzyszącą robieniu zakupów i włączyć klientów w swoje działania. - Przykładowe inicjatywy, które powstały w Europie, obejmują otwarte przestrzenie, w których wyodrębniono miejsca przeznaczone pod funkcje edukacyjne, sportowe oraz kulturalno-rozrywkowe - wyjaśnia Beatrice Mouton.

Agata Sekuła, dyrektor działu inwestycji w nieruchomości handlowe w Europie Środkowej i Wschodniej w Jones Lang LaSalle uważa, że centra handlowe posiadają ogromną przestrzeń i przy odpowiedniej wizji mogą przekształcić się w miejsca oferujące wiele zróżnicowanych ofert będących uzupełnieniem handlowej, w tym rozrywkową, kulturalną i zdrowotną. - Przyszłość handlu będzie opierać się na bardziej złożonej egzekucji pomysłów, których celem jest zaoferowanie konsumentowi autentycznego opartego na emocjach dodatku do zakupów oraz dostępu do lokalnego, europejskiego i globalnego produktu wraz z wysokiej jakości usługą - podsumowuje Agata Sekuła.

Źródło: Jones Lang LaSalle

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×