Tu jesteś:

JLLS: marketing handlowy będzie bardziej skoncentrowany na dialogu z konsumentami

W przyszłości marketing handlowy będzie bardziej skoncentrowany na dialogu z konsumentami. Wzmocni też dialog pomiędzy nimi samymi - wynika z raportu Jones Lang LaSalle „Koniec cichego handlu i początek ery informacji”, będącego piątą częścią publikacji Retail 2020.

Jak czytamy w raporcie, branża handlowa pozostawała mało aktywna, jeśli chodzi o komunikacje z konsumentami, lecz rosnące znaczenie Internetu nie tylko pozwoli lecz wymusi od handlowców zabranie głosu.

- Handlowcy już rozpoczęli dialog z konsumentami poprzez Facebook’a, Twitter’a i aplikacje iPhone’a, lecz jest jeszcze duża część firm, które muszą włączyć się w ten dialog używając wspomnianych nowych technologii. Na przestrzeni następnej dekady odpowiedź ze strony handlowców na ten rosnący fenomen stanie się niezbędną częścią skutecznego handlu - wyjaśnia Beatrice Mouton, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej w Jones Lang LaSalle.

Robert Bonwell, dyrektor europejskiego działu ds. handlu w Jones Lang LaSalle, twierdzi natomiast, że stosując bardziej interaktywne podejście do konsumentów, zostaną nawiązane z nimi bliższe relacje. - Handlowcy będą musieli oddać część kontroli nad ich markami w ręce konsumentów, którzy będą mogli je odpowiednio dostosować do swoich potrzeb. Nagrodą będzie lepsze zrozumienie motywów jakimi konsumenci kierują się dokonując zakupów - wyjaśnia. - To z kolei otworzy handlowcom dostęp do danych, które pozwolą im dostosować ofertę bardziej do indywidualnego niż masowego klienta. W następnej dekadzie będzie można dostrzec rywalizację o dostęp do danych konsumenckich, a handlowcy, którzy najlepiej skorzystają z tych danych i poprawnie je zinterpretują, staną się liderami na rynku - uważa.

Retail 2020 jest następstwem raportu Przyszłość Handlu 2010, opublikowanym dziesięć lat temu przez Jones Lang LaSalle, który trafnie przewidział wiele aspektów wpływających na kształt handlu i konsumentów między 2000 a 2010 rokiem.

Źródło: JLLS

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×