Tu jesteś:

Indeks Odwiedzalności Reveal: słaby marzec w centrach handlowych

Fot. Fotolia

Rok 2013 wciąż nie sprzyja odwiedzinom w centrach handlowych, a marzec był kolejnym miesiącem, który wpisał się w trend spadkowy. Indeks Reveal Polska spadł w marcu 2013 r. w ujęciu rok do roku o 9,6 proc. – komentuje wyniki Agnieszka Górnicka z Millward Associates.

W stosunku do lutego 2013 r. w marcu zanotowano wzrost indeksu o 12,3 proc.; nie jest to wcale dobry sygnał. Należy bowiem pamiętać, że marzec to tradycyjnie miesiąc wzmożonych zakupów po okresie słabszych wyników na początku roku, tymczasem obecny marcowy wzrost indeksu jest najniższy od kilku lat.
Za tak słaby wynik odpowiedzialny jest przed wszystkim tydzień 25.03-31.03 – w okresie wielkanocnym spadek Indeksu Reveal Polska w ujęciu rok do roku wyniósł aż 25,6 proc. Wprawdzie spadek liczby klientów przed Wielkanocą jest regułą, to jednak w tym roku jest on wyjątkowo duży. Porównajmy:

2010: Wielkanoc 4 kwietnia (tydzień 13, spadek 10,9 proc. rok do roku),
2011: Wielkanoc 24 kwietnia (tydzień 16, spadek 14,8 proc. rok do roku),
2012: Wielkanoc 8 kwietnia (tydzień 14, spadek 14,3 proc. rok do roku),
2013: Wielkanoc 31 marca (tydzień 13, spadek 25,8 proc. rok do roku).

W tygodniu 13 zaobserwowaliśmy nałożenie dwóch efektów – duży spadek liczby odwiedzających w tygodniu wielkanocnym oraz ogólny spadek liczby klientów o 5-10 proc. w stosunku rocznym, który widzimy co miesiąc od początku roku.

 Indeks tygodniowy [137,93 kB]  Indeks miesięczny [145,67 kB]
Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×