Tu jesteś:

II kwartał słaby dla firm odzieżowych na poziomie przychodów. Mimo to marże rosną

W wynikach spółek odzieżowych w drugim kwartale tego roku ciągle widać słaby popyt, a na poziom sprzedaży dodatkowy negatywny wpływ miały niekorzystna pogoda w kwietniu i maju, żałoba narodowa i powódź. Analitycy zwracają uwagę na wzrost marży brutto na sprzedaży i dobrą politykę kosztową spółek, choć w ich ocenie wyniki LPP, NG2 i Vistuli nie będą rewelacyjne, a najważniejszy będzie dopiero czwarty kwartał – poinformował PAP w komunikacie.

- Nie spodziewałbym się żadnych rewelacji po wynikach LPP, NG2 i Vistuli - powiedział PAP Marek Kaźmierczak, analityk DM IDM SA.

- Sprzedaż w II kwartale 2010 powinna być niższa w ujęciu r/r w przypadku każdej ze wskazanych spółek. Głównym powodem słabej sprzedaży tych detalistów były zarówno niekorzystne warunki pogodowe, jak i zdarzenia jednorazowe: powódź oraz żałoba narodowa. Niemniej, to nie powinno być zaskoczeniem dla rynku, naszym zdaniem - dodał.

LPP i NG2 przedstawiły już wstępne szacunki przychodów za II kwartał. Przychody LPP spadły w II kwartale o 2 proc. rok do roku do 480 mln zł, a przychody NG2 spadły o 6 proc. rdr do 245 mln zł.

Źródło: PAP

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×