Tu jesteś:

Handlowe zmiany w Krakowie

W Krakowie działa 15 centrów handlowych o łącznej powierzchni 548 tys. mkw., a kolejny obiekt o powierzchni 42 tys. mkw. znajduje się w budowie. Właściciele i zarządcy istniejących centrów skupili się w ostatnim czasie na remontach, modernizacjach i uatrakcyjnianiu oferty poprzez wprowadzanie nowych najemców i operatorów – podsumowuje firma doradcza Colliers International.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy w mieście nie oddano do użytku żadnego nowego centrum handlowego. Obecnie na 1 000 mieszkańców przypada 524 mkw. powierzchni sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych. Jedno centrum handlowe obsługuje zatem średnio
69 665 osób.

Zmiany zachodzą w Factory i Futura Park Modlniczka. Remonty obejmują przebudowę sanitariatów, odświeżenie pasaży i wejść, schodów ruchomych, a także aranżację nowych stref wypoczynku.

W Galerii Krakowskiej pojawili się natomiast nowi najemcy z sektora „premium”, m. in. W. Kruk Rolex i Guess oraz kawiarnia Green Cafe Nero. W Galerii Bronowice outletowe i designerskie sklepy otworzyli MyOutWay, Blue Shadow i Och Foch, a sklepy z wyposażeniem wnętrz: Duka i Eurofirany. Centrum handlowe Bonarka przeprowadziło kilkanaście przedłużeń umów, relokacji i powiększeń istniejących salonów. Dekada Kraków dokonała wymiany najemcy spożywczego – na powierzchni ok. 1 330 mkw. zamiast Almy funkcjonuje Carrefour.

Obecnie w Krakowie buduje się jedno centrum handlowe – Serenada (42 tys. mkw.), której otwarcie planowane jest w drugiej połowie bieżącego roku. Poza popularnymi sklepami takimi, jak Piotr i Paweł, Grupa LPP, Grupa Inditex, czy H&M, znajdą się tu także marki debiutujące na krakowskim rynku – Forever21, New Look i Van Graaf. Centrum przyciąga również najemców lokalnych - swoje sklepy otworzą tu między innymi lodziarnia Good Lood i Przystanek Pierogarnia, a także sklepy z modą Maravilla, Whisper oraz Torebkowy Szał.

Wśród obiektów planowanych w Krakowie warto wspomnieć o przebudowie i modernizacji centrum handlowego Krokus, które wraz z Serenadą, zlokalizowanym w sąsiedztwie sklepem z art. budowlanymi OBI oraz 12-salowym Multikinem i aquaparkiem stworzy największy kompleks handlowo-rozrywkowy w tej części miasta. W rozwijających się dzielnicach mieszkaniowych Krakowa powstawać będą również mniejsze obiekty handlowe typu convenience (przeznaczone na codzienne zakupy), w tym Atut Ruczaj (ok. 7 tys. mkw.), gdzie znajdą się m.in. sklepy Lidl i Pepco. W aglomeracji krakowskiej planowane jest także drugie, po Factory Modlniczka, centrum wyprzedażowe.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×