Tu jesteś:

Handlowcy spieszą się z wyprzedażami

Marta Drzewiecka, Silesia City Center

Oferty do minus 70 proc. w wybranych sklepach pojawiły się już na początku sezonu wyprzedażowego – mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Kiedyś przeceny o 50 proc. pojawiały się dopiero pod koniec stycznia. Dziś takie oferty możemy znaleźć już w pierwszym dniu wyprzedaży. Sklepy, zwłaszcza odzieżowe, stawiają coraz częściej na większe promocje już na otwarciu wyprzedaży, żeby szybciej wprowadzić do oferty wiosenne kolekcje, które mogą zacząć sprzedawać się jeszcze w czasie trwania zimowych wyprzedaży. Polacy coraz częściej rozumieją ten mechanizm, stąd tłumy w pierwszym tygodniu zimowych promocji. Pod tym względem polskie wyprzedaże zaczynają coraz bardziej przypominać te w amerykańskich czy brytyjskich centrach handlowych, gdzie sezon na przeceny często nie trwa dłużej niż 30 dni i zaczyna się od bardzo wysokiego pułapu promocyjnego. W polskich sklepach najczęściej jest to 50 – 70 proc. Coraz częściej jednak zdarzają się sklepy, w których znajdujemy przeceny sięgające nawet 80 proc. Większość sklepów w okresie wyprzedaży ma dwie lub trzy odsłony przeceny. Pierwsza to 20-40 proc. i przypada na pierwsze dni promocji, kolejna sięga powyżej 50 proc., najczęściej w środku sezonu. Ostatnia to wyprzedaże do 70 proc. które najczęściej przypadają na ostatni tydzień sezonu. Dotyczy to zwłaszcza sklepów odzieżowych i salonów z dodatkami.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×