Tu jesteś:

Handel wpisany w tkankę miejską

Centra handlowe mają duży potencjał miastotwórczy. Aktywizują lokalną społeczność, a ponadto wpływają pozytywnie na okoliczne inwestycje i rozwój danej miejscowości.

Placemaking ma znaczenie, szczególnie w czasach wysokiej konkurencyjności. Rozbudowane funkcje około handlowe w galeriach sprawiają, że konsument nie musi tracić czasu na podróże, aby zaspokoić wszystkie swoje potrzeby. Deweloperzy często już na etapie planowania obiektu stawiają na rozwiązania rekreacyjno-rozrywkowe, które sprawią, że potencjalni klienci będą traktować centrum handlowe jako miejsce spotkań.

Serce miasta

W czasach dynamicznego rozwoju e-handlu, kiedy nie musimy już wychodzić z domu, aby zaopatrzyć się w większość produktów, nowoczesne obiekty handlowe zmieniają swoją rolę. Obecnie 31 proc. centrów handlowych w Polsce posiada komponent rozrywkowy i wciąż notujemy wzrost w tym sektorze. Szacuje się, że aż 6 z 14 nowopowstających obiektów wzbogaci się o funkcję rekreacyjną.

- Oczekiwania konsumentów rosną. W centrach handlowych poszukują tzw. „trzeciego miejsca” – przestrzeni, w której odpoczną zarówno od obowiązków zawodowych jak i prac domowych. W centrum handlowo-rozrywkowym  Tkalnia zaoferujemy im to poprzez specjalną strefę, w której od przyszłego roku będą organizowane eventy. Ponadto klienci centrum będą mogli skorzystać z oferty gastronomicznej, czy pasażu spełniającego funkcję rynku miejskiego. Powstanie tu również pierwszy w mieście multipleks. Od początku prac nad obiektem zależało nam, aby zapewnić pabianiczanom przyjazną przestrzeń, w której spędzą czas z przyjaciółmi, czy rodziną. Tkalnia przejmie funkcję nowego centrum miasta – komentuje Adrian Majsterek, inwestor A&A.

Więcej zieleni

Nieopodal nowopowstającego centrum handlowo-rozrywkowego Tkalnia inwestor zadbał również o odpowiednie zagospodarowanie terenów zielonych. Obiekt będzie połączony z Polem Golfowym A&A. Obecnie w budowie są kolejne całoroczne atrakcje, które stworzą ofertę komplementarną - Nowe Centrum Golfa wraz z grotą solną i tężnią z solanką oraz strzelnica sportowo-rekreacyjna.

- Bliskość terenów zielonych i możliwość skorzystania z oferty rekreacyjnej na terenach położonych przy Centrum Tkalnia to dodatkowy atut projektu. Wiemy jak istotna dla naszego zdrowia jest dbałość o kondycję [1]- ponad 60 proc. mieszkańców województwa łódzkiego podejmuje aktywność fizyczną co najmniej raz w miesiącu. Chcąc zapewnić atrakcyjną przestrzeń publiczną postanowiliśmy poszerzyć spectrum naszych działań i zaproponować odwiedzającym coś niestandardowego. Chcemy, aby zarówno Tkalnia, jak i tereny wokół niej były dla pabianiczan przyjaznym miejscem – podsumowuje Adrian Majsterek.

Więcej informacji na temat Centrum Handlowego Tkalnia znajduje się w zakładce NIERUCHOMOŚCI.

[1] https://www.benefitsystems.pl/fileadmin/user_upload/MULTISPORT_INDEX_2018_RAPORT.pdf

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×