Tu jesteś:

Handel internetowy w Polsce wart jest 8 mld USD

Polski e-commerce wart jest blisko 8 mld dolarów  i rośnie w tempie ok. 10 proc. rocznie - wynika z danych PayPal. Prawie co czwarty polski internauta robi zakupy na zagranicznych portalach.

Polscy internauci kupują w e-sklepach te same kategorie, które konsumenci w innych krajach, czyli głównie odzież, buty, elektronikę czy zabawki. Jedna czwarta zakupów wykonywana jest z urządzeń mobilnych.

- Konsumenci coraz chętniej kupują w sieci. E-commerce rośnie globalnie o około 20 proc. rok do roku, a klasyczna sprzedaż detaliczna tylko o około 5-6 proc. E-commerce uzyskuje udział w stosunku do klasycznej sprzedaży, czyli klienci kupują w Internecie coraz chętniej i przestawiają swoje przyzwyczajenia zakupowe z kanału klasycznego na kanał online - mówi Marcin Głogowski, dyrektor zarządzający PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią.

Ten trend widać także w Polsce, ale tempo wzrostu e-handlu w ostatnich latach nieco wyhamowało. Może to wynikać z faktu, że nie wykorzystujemy jeszcze do końca potencjału związanego z zakupami transgranicznymi. Z drugiej strony polscy przedsiębiorcy nie do końca chyba korzystają z tych możliwości, które Internet im daje w kontekście ekspansji międzynarodowej.

Klienci zaczynają poszukiwać produktów i usług poza geograficznymi granicami swoich krajów.

Jak wynika z raportu Gemius, prawie co czwarty polski internauta robi zakupy na zagranicznych portalach, takich jak AliExpress czy Ebay. Korzysta z nich szczególnie młodsza część internautów - w wieku od 15 do 24 lat, oraz osoby z wyższym wykształceniem i mieszkające w największych miastach.

Z danych PayPal wynika, że Polaków wyróżnia także stosunkowo niski udział urządzeń mobilnych w zakupach internetowych. Wartość mobilnych zakupów w 31 badanych krajach stanowi 32 proc. wszystkich płatności online. W takich krajach jak Chiny, Indie czy USA udział oscyluje wokół 50 proc. W Polsce jest to 27 proc., ale większość konsumentów zamawia przez urządzenia stacjonarne.

Klienci zagraniczni chętniej wybierają płatności, dzięki którym wiedzą, ile zapłacą w swojej walucie. Około 75 proc. klientów na świecie, kupując międzynarodowo, chce mieć taką wiedzę i Polacy pod tym względem bardzo się nie różnią .

Źródło: Newseria Biznes, PayPal

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×