Tu jesteś:

Główne ulice handlowe nie będą konkurencją dla centrów handlowych

Aktualnie wiele lokali na ulicach handlowych w głównych polskich miastach jest wolnych, a sytuacja ta spotęgowana została przez spowolnienie gospodarcze, szczególnie widoczne w 2009 r. Największą liczbę pustych lokali handlowych przy ulicach można znaleźć w Katowicach, Łodzi, Gdyni i Warszawie - pisze za Jones Lang LaSalle (JLLS) „Rzeczpospolita”.

Jednak jak wynika z ostatnich badań przeprowadzonych przez JLLS - lokale przy ulicach nie są konkurencją wobec sklepów w centrach handlowych, są natomiast dodatkowym kanałem sprzedaży i dystrybucji towarów.

Według badań ankietowych, na które powołuje się „Rz” obroty osiągane z mkw. w lokalach przy ulicach są niższe niż te w dobrych centrach handlowych przy jednoczesnym porównywalnym lub wyższym poziomie czynszów i wahają się od 85 do 95 euro/mkw. w Krakowie (ul. Grodzka), 75 – 90 euro/mkw. w Warszawie (ul. Nowy Świat) do 25 – 30 euro/mkw./miesiąc w Łodzi (ul. Piotrkowska).

Według analityków JLL aby podnieść konkurencyjność i atrakcyjność polskich ulic handlowych tak dla klientów jak i najemców należy, np. zagwarantować miejsca parkingowe w pobliżu sklepów poprzez budowę ogólnodostępnych parkingów, poprawić stan techniczny, a chociażby elewację budynków, oraz wzmocnić bezpieczeństwo i ochronę tych lokali, np. poprzez poprawę oświetlenia.

Źródło: Rzeczpospolita

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×