Tu jesteś:

Footfall index wrzesień 2013

W ostatnich latach we wrześniu obserwowaliśmy systematyczny spadek liczby klientów w centrach handlowych, a bieżący rok nie jest wyjątkiem. W 2013 r. zanotowano spadek Indeksu Reveal Polska zarówno w ujęciu miesięcznym (o 2,8 proc), jak i rocznym (o 0,8 proc.). Mimo to wartość indeksu była we wrześniu br. zdecydowanie wyższa, niż w latach 2010 i 2011 – komentuje Agnieszka Górnicka, senior associate consultant Millward Associates.

– Bardzo udany dla handlu był - jak pamiętamy - koniec sierpnia, czyli tygodnie 34 i 35 (1 września wypadał w niedzielę kończącą tydzień 35). Przygotowania do nowego roku szkolnego niewątpliwie miały wpływ na bardzo dobre wyniki w obu tygodniach, zanotowano wówczas wzrosty w ujęciu tygodniowym odpowiedni o 11,1 i 15,6 proc..Można wręcz powiedzieć, że na tle bieżącego roku tydzień 35 był jak dotychczas rekordowy.
Po silnych wzrostach już w tygodniu 36 nastąpił równie silny spadek Indeksu Reveal Polska (o 13,3 proc w ujęciu tygodniowym). Kolejne tygodnie przyniosły już tylko niewielkie wahania, przez co cały miesiąc zakończył się na minusie w porównaniu z sierpniem.
Jak już wspomnieliśmy, wrześniowy spadek liczby klientów w centrach handlowych jest zjawiskiem typowym i w tym roku nie odbiegał od normy. Jeśli bieżący rok nie będzie nadto się różnić od lat poprzednich, powinniśmy w październiku zaobserwować wzrost, będący skutkiem jesiennych zakupów. – podsumowuje Agnieszka Górnicka.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×