Tu jesteś:

Edyta Potera, JLL: Nowe trendy w handlu

Edyta Potera, JLL

Wśród kierunków rozwoju rynku zaobserwowanych w 2012 r. należy wymienić trend związany z rosnącą atrakcyjnością handlową terenów, na których zlokalizowane są dworce kolejowe – mówi Edyta Potera, dyrektor w Dziale Najmu Powierzchni Handlowych, Jones Lang LaSalle.

Kilka interesujących projektów zostało już zrealizowanych, a inne, takie jak np. Poznań City Centre i Galeria Katowicka, są w budowie. Warto również zwrócić uwagę na rosnące zainteresowanie znanych marek powierzchnią najmu przy najlepszych ulicach handlowych. Oprócz głównych traktów handlowych w Warszawie (Marszałkowska, Nowy Świat, Plac Trzech Krzyży, Mokotowska), najemcy przyglądają się zakupowym ulicom Krakowa, Wrocławia i Katowic.

Mijający rok to też dynamiczny wzrost sektora e-commerce. Oprócz tradycyjnie rozwijających się w internecie gałęzi handlu takich jak RTV/AGD czy multimedia, swoją działalność online prowadzą coraz częściej firmy z ofertą modową, artykułami dziecięcymi czy produktami spożywczymi.

Wbrew wcześniejszym obawom, rozwój rynku e-commerce nie ma bezpośredniego negatywnego przełożenia na wyniki regularnych centrów handlowych i rozwija się jako równoległy kanał dystrybucji. Z naszych analiz wynika, że powyższe trendy zaobserwowane na rynku nieruchomości handlowych będą również kontynuowane w 2013 r.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×