Tu jesteś:

Czas na digitalizację centrów handlowych

Grzegorz Mroczek, wiceprezes CREAM Property Advisors

Od dłuższego czasu dostrzegamy ogromną potrzebę stworzenia przestrzeni omnichannel  po stronie projektów handlowych i to w szerokim zakresie. Kilkanaście lat temu, ze względu na wysoki popyt, wystarczyło być właścicielem obiektu handlowego – niepotrzebne były dodatkowe aktywności.

Jednak trwająca i pogłębiająca się zmiana uwarunkowań rynkowych wymaga również zmiany myślenia i mentalności obu stron biznesu zarówno najemców, jak i wynajmujących oraz wzięcia odpowiedzialność za funkcjonowanie projektów handlowych. My jako właściciele, asset managerowie i zarządcy powinniśmy dołożyć starań, aby projekty handlowe były atrakcyjne dla elektronicznych użytkowników. Ignorancja to największy grzech dzisiejszych czasów – wielcy gracze internetowi zainwestowali w platformy i to przyniosło rezultaty. Pora wprowadzić zmiany także w obiektach handlowych, choć zdajemy sobie sprawę, że ze względu na ograniczone środki pieniężne na marketing jest to trudne, a dobra aplikacja, jej właściwe wdrożenie, promocja i bieżąca obsługa to podstawa i klucz do sukcesu.

Właśnie zadebiutowaliśmy z rozwiązaniem mobilnym w Galerii Askana w Gorzowie Wlkp. Długo pracowaliśmy nad tym, aby znaleźć narzędzie elastyczne i responsywne jednocześnie, jak znany wszystkim Facebook. Aplikacja centrum handlowego musi żyć codziennością, konieczne jest jej wzbogacanie i bieżące aktualizowanie nie tylko przez zarządcę, ale także przez najemców – to głównie ich oferta sprawia, że aplikacje są atrakcyjne dla klientów. W przeciwnym razie takie rozwiązanie się nie sprawdzi. Aplikacje mobilne centrów handlowych praktycznie w 100 proc. działają na rzecz najemców. Liczymy więc na ich zaangażowanie i współpracę przy tego typu projektach. Obecnie jesteśmy w fazie testów i planujemy digitalizację kolejnych obiektów, którymi zarządzamy. Oferujemy tę usługę również innym naszym partnerom biznesowym w ramach pakietu C-RTM, czyli CREAM Real Time Marketing.

Pamiętajmy, że pandemia obnażyła słabości centrów handlowych. Jedną z nich jest zaniedbanie w kwestii łączenia kanałów sprzedaży. Dziś jest szansa, aby nadrobić zaległości i przygotować się lepiej na zmieniające się realia branżowe, społeczne i ekonomiczne.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×