Tu jesteś:

Cushman & Wakefield: Szczecin na celowniku wielu inwestorów handlowych

Licząc na intratny biznes, Szczecin wzięło na celownik wielu inwestorów. Mała konkurencja, 470 tys. potencjalnych klientów w mieście i kolejne 260 tys. w obszarze metropolitarnym, dobrze wykształceni i młodzi mieszkańcy, wśród których stopa bezrobocia nieznacznie przekracza 6 proc. - to idealne parametry do inwestycji w centra handlowe.

- Szczecin jest atrakcyjny jako potencjalne miejsce dla przedsięwzięć handlowych. Niestety pozytywne zmiany w zakresie polityki przestrzennej i szeroko rozumianego podejścia do celowości inwestycji handlowych zbiegły się z globalnym kryzysem finansowym, co zahamowało plany deweloperów i inwestorów - informuje Katarzyna Michnikowska z Cushman & Wakefield.

Rynek handlowy Szczecina charakteryzuje się niską konkurencyjnością w porównaniu z rynkami pozostałych największych miast kraju. - Na koniec 2009 roku nasycenie nowoczesną powierzchnią centrów na 1000 mieszkańców wynosiło tu 461 mkw. – mówi Michnikowska. Dla porównania wskaźnik ten w Poznaniu wynosi 933 mkw./1000 czy 787 mkw. we Wrocławiu.

W Szczecinie funkcjonuje osiem centrów handlowych o łącznej powierzchni 190 tys. mkw. - Najbardziej urozmaiconą ofertę prezentuje Galaxy (Echo Investment) - jedyne śródmiejskie centrum w Szczecinie. Pozostałe centra to obiekty I i II generacji z hipermarketami, uzupełnione średnią lub małą galerią handlową. – Ponadto w mieście istnieją wolno stojące magazyny handlowe (np. Castorama), supermarkety i sklepy dyskontowe (np. Tesco, Biedronka), hale hurtowe (Makro, Selgros), centra wyposażenia wnętrz (np. TOP), małe obiekty lokalne (np. Centrum Słoneczne) czy śródmiejskie obiekty rozrywkowo-handlowe (np. Dom Kupca) – wylicza analityk Cushman & Wakefield.
W Szczecinie brak jest natomiast centrum wyprzedażowego czy dużego, podmiejskiego parku handlowego. Plany podbicia szczecińskiego rynku handlowego ma m.in. jeden z branżowych potentatów. Kolejną inwestycją jest inicjatywa lokalnych kupców – CH Turzyn, zaś na obrzeżach ofertę już istniejące centrum handlowego Ster ma zamiar uzupełnić Mayland RE – Aleja Słońca. - Kaskada uzupełni ofertę CH Galaxy i stworzy szansę na powstanie ciągu handlowego w centrum miasta pomiędzy tymi dwoma obiektami. Projekt Maylandu przyczyni się do intensyfikacji handlu transgranicznego. CH Turzyn rozszerzy natomiast ofertę w tej tradycyjnie silnej lokalizacji handlowej – przekonuje Michnikowska. - Projekty te nie konkurują bezpośrednio między sobą, a ich wpływ na istniejące starsze obiekty będzie raczej inspirujący niż niszczący - dodaje.

Mimo tak licznych projektów deweloperskich planowanych w Szczecinie, konkurencja nie daje za wygraną. Szczególnie ta już obecna na rynku. - Wśród projektów rozważanych do realizacji należy wymienić między innymi plany rozbudowy centrum handlowego Galaxy, rozbudowę Auchan Kołbaskowo oraz rozbudowę Centrum Słoneczne – wylicza Katarzyna Michnikowska.

Źródło: Thecity.com.pl

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×