Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Jones Lang LaSalle, do otwarcia sklepu przy ulicach handlowych zachęcają: większa rozpoznawalność marki, nowa grupa klientów, brak odpowiedniego centrum handlowego, a także inne czynniki, takie jak: niższe czynsze niż w centrach handlowych, niższe koszty personalne, sklep flagowy na ulicy, będący jednocześnie wymogiem marki oraz duże natężenie ruchu pieszego.
Z kolei główne motywy rezygnacji z lokalizacji przy ulicach handlowych to: rynek zdominowany przez centra handlowe, niezadowalający poziom obrotów, słabo rozwinięty handel przy głównych ulicach, brak lokali spełniających kryteria jakościowe i ilościowe, a także konieczność dodatkowych zabezpieczeń i ochrony, brak miejsc parkingowych, brak wpływu na otoczenie czy sąsiedztwo.
Jak wynika z przeprowadzonego badania ankietowego, lokale przy głównych ulicach handlowych nie stanowią bezpośredniej konkurencji dla oferty centrów handlowych, są natomiast dodatkowym kanałem sprzedaży i dystrybucji towarów. Inne są też przesłanki do rozwoju sieci sklepów przy ulicach handlowych niż w centrach handlowych.
Źródło: Jones Lang LaSalle/Thecity.com.pl
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.