Tu jesteś:

Centra handlowe: sierpień może być lepszy od lipca

Lipcowy Indeks Reveal Polska

Prognozy analityków, zapowiadające wzrost sprzedaży detalicznej, potwierdzają się w Indeksie Reveal Polska. Powoli, lecz stale rośnie liczba klientów centrów handlowych – w lipcu odnotowano wzrost o półtora procenta w porównaniu z czerwcem. Jednak na prawdziwy optymizm jeszcze za wcześnie – komentuje Agnieszka Górnicka, Senior Associate Consultant w Millward Associates.

Patrząc na dane z poprzednich lat, lipiec 2013 r. jest najsłabszy od 2010 r. Już pierwsze dni wakacyjnego miesiąca (tydzień 27) przyniosły spadek o 4,6 proc. rok do roku. Znaczące odbicie nastąpiło w tygodniu 28, gdy Indeks Reveal Polska przekroczył wartość 100. Mogło to być spowodowane załamaniem pogody – gwałtowne ochłodzenie oraz ulewne deszcze i burze przyciągnęły klientów do centrów handlowych. Jednak kolejny tydzień przyniósł bardzo dobrą pogodę i duży spadek liczby kupujących. 30 tydzień nadal był na minusie, jednak porównując liczbę klientów z rokiem ubiegłym odnotowano wzrost o niemal 1 proc.
Jaki będzie sierpień? Ekonomiści są dobrej myśli. Polacy mniej boją się utraty pracy, ceny niektórych towarów spadają, a sezon zakupów przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego za chwilę się zacznie. Czy sezonowa oferta przygotowywana przez centra handlowe przyciągnie konsumentów bardziej niż w latach ubiegłych? Miejmy taką nadzieję, bo długofalowa poprawa potrzebna jest zmęczonej gospodarce bardziej niż kiedykolwiek.

Komentarz Agnieszki Górnickiej, Senior Associate Consultant w Millward Associates.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×