Tu jesteś:

Centra handlowe powalczą o udział we wzroście sprzedaży detalicznej

Spojrzenie na e-commerce jako na szansę, nie zaś zagrożenie, może pomóc w lepszym zrozumieniu i przygotowaniu się na nieuniknione zmiany zachodzące na rynku handlowym. Kluczem do sukcesu jest stworzenie optymalnych warunków dla klientów – wynika z raportu Jones Lang LaSalle.

Oferty sprzedaży tradycyjnej powinny być  zmodyfikowane i rozszerzone, tak aby uzupełniały asortyment sklepów internetowych, a w efekcie zapobiegały efektowi showroomingu. Konieczne jest powierzenie obsługi klienta kompetentnym sprzedawcom pełniącym również funkcję konsultantów rozumiejących potrzeby klienta. Innymi strategicznymi czynnikami jakie należy wziąć pod uwagę jest stworzenie unikatowej oferty produktów, które nie są dostępne w innych sklepach oraz współpraca z producentami umożliwiająca wprowadzenie produktów do oferty wcześniej niż konkurencja. Co więcej, wzrasta rola eventów i innych działań marketingowych. Eksperci JLL jednoznacznie rekomendują tradycyjnym sieciom handlowym przyłączenie się do internetowej rewolucji i mocniejsze wejście w rynek sprzedaży elektronicznej, przy jednoczesnej dbałości o sprawnie funkcjonujące łańcuchy dostaw, system płatności i zwrotów.

- Mix najemców centrów handlowych wzbogaci się o większą liczbę firm z obszaru rozrywki i gastronomii, kosztem sklepów z elektroniką i multimediami. To oznacza zaś, że tradycyjne galerie handlowe powinny ewoluować w stronę centrów rozrywki, usług i spotkań, z bogatą i przyciągającą gości ofertą eventową – mówi Beatrice Mouton, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych w Europie Środkowej i Wschodniej, Jones Lang LaSalle. - Biorąc pod uwagę wzrost wartości siły nabywczej i poziomu sprzedaży detalicznej, nie przewidujemy, aby e-commerce miał mieć w najbliższej przyszłości negatywny wpływ na wyniki najbardziej prestiżowych centrów handlowych, jednak może oddziaływać na niektóre segmenty rynku. Głównym wyzwaniem dla centrów handlowych jest zatem zapewnienie sobie udziału w prognozowanym wzroście siły nabywczej konsumentów i sprzedaży detalicznej na rynku.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×