Tu jesteś:

CBRE: nowe marki interesują się Warszawą

Beata Kokeli, senior dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE w Polsce

Hong Kong jest najbardziej pożądanym rynkiem handlowym na świecie, który przyciągnął największą liczbę międzynarodowych marek, zgodnie z raportem How Global is the Business of Retail? (Globalne aspekty rynku powierzchni handlowych), edycja 2013, opublikowanego przez CBRE.

Rynki dojrzałe, w tym Warszawa (12 miejsce w rankingu; 19 znanych marek weszło do stolicy Polski w roku ubiegłym), dominowały wśród obszarów ekspansji międzynarodowych sieci w 2012 r., ale również pięć rynków rozwijających się znalazło się w pierwszej dwudziestce najpopularniejszych destynacji handlowych. Były to: Kijów (miejsce 2.), Sao Paulo (4.), Lasi (12.), Muscat (16.) i Ho Chi Minh (17.).

W pierwszej 20-tce rankingu znalazły się również cztery niemieckie miasta - Berlin zajął trzecie miejsce pod względem ilości nowych marek, które weszły na ten rynek; Frankfurt (20.), Hamburg (19.) i Monachium (19.).
Największą ekspansję na nowe rynki odnotowano w sektorze tzw. „średniej mody” – stanowiły one 22 proc. wszystkich sieci, zaraz za nimi znalazły się marki z linii mody luksusowej i biznesowej (20 proc.), a także najemcy z sektora restauracji i kawiarni (13 proc.).

– Warszawa dołączyła do rynków dojrzałych i jest postrzegana przez międzynarodowych najemców jako atrakcyjna lokalizacja handlowa. W ubiegłym roku na warszawskim rynku pojawiło się wiele znanych marek, m.in.:  American Eagle Outfitters, Bath & Body Works, Victoria’s Secret czy COS a także te z wyższej półki m.in. Joop!, Michael Kors czy U.S. Polo Assn – powiedziała Beata Kokeli, senior dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE w Polsce.

Najaktywniejsze w rozwoju globalnej sieci sprzedaży były marki z USA były. Tradycyjnie amerykańskie sieci koncentrowały się głównie na rynkach Azji i Zachodniej Europy.

Najbardziej pożądanym miastem przez zagraniczne sieci handlowe jak dotąd jest Hong. Do tej lokalizacji w ubiegłym roku weszło aż 51 nowych marek ze wszystkich sektorów, nie tylko  luksusowe marki odzieżowe, które od dawna mają Hong Kong na celowniku. Sieci, które otworzyły nowe sklepy w tym mieście, pochodzą głównie z Europy, USA, Japonii i Korei.

Już po raz szósty firma CBRE przeprowadziła coroczne badanie aktywności sieci handlowych na
świecie. W tym roku zbadała 320 najpopularniejszych międzynarodowych marek w ponad 200 miastach, śledząc trendy ich globalnej ekspansji. Z raportu wynika, że znane sieci handlowe w 2012 r. weszły do dużej liczby nowych lokalizacji, a w 81 proc. badanych miast odnotowano co najmniej jedną międzynarodową markę, która otworzyła tam swoje nowe sklepy.

 

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×