Tu jesteś:

CBRE: Polska czwartym docelowym kierunkiem ekspansji sieci handlowych

Polska stała się czwartym docelowym kierunkiem ekspansji sieci handlowych, które planują rozszerzać swoją obecność w Europie, na Środkowym Wschodzie oraz w Afryce (EMEA) w 2010 roku – wynika z raportu CB Richard Ellis „Aktywność sieci handlowych w 2010 r. w regionie EMEA”, analizującego nastroje oraz plany rozwojowe w 2010 roku 220 głównych sieci handlowych.

- 34 proc. badanych firm handlowych wskazuje Polskę jako kraj swojej ekspansji, zaraz za Niemcami (47 proc.), Francją (44 proc.) oraz Hiszpanią (36 proc.) - informuje Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych, CB Richard Ellis.

Kryzys ostatnich miesięcy zweryfikował plany niektórych sieci handlowych, natomiast część z nich z efektywnie wykorzystuje możliwości zaistnienia w dotychczas „niedostępnych” centrach handlowych. - Po osiemnastu miesiącach trudności na rynkach finansowych widzimy, że najemcy sektora powierzchni handlowych powracają na niektóre rynki Europy Zachodniej oraz ponownie rozpoczynają ekspansje na rynki wschodzących – komentuje Peter Gold, dyrektor departamentu powierzchni handlowych w CB Richard Ellis w regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki.

Jak dodaje, niektórzy najemcy zmieniają swoje strategie rozwoju, wykorzystując nadarzające się możliwości ekspansji. Zmieniły się również oczekiwania najemców w stosunku do właścicieli centrów handlowych, które nigdy nie były tak wysokie, jak dziś. - Jednak mimo wszystko, obu stronom udaje się wypracować wspólne stanowisko, a współpraca między najemcą a wynajmującym jest bardzo bliska – podsumowuje Peter Gold.

Wśród polskich marek rozwijających się poza granicami naszego kraju są m.in.: Reserved, Cropp czy House.

Źródło: CBRE

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×