Tu jesteś:

Budowa drugiego odcinka metra może polepszyć sytuację Nowego Światu jako ulicy handlowej

W ostatnich latach warszawski Nowy Świat przekształcił się w deptak turystyczno-gastronomiczny z dużą liczbą kawiarni, restauracji i klubów. Handel przy tej ulicy znajduje się raczej w zaniku. Może się to zmienić.

- Jako najbardziej atrakcyjny dla handlu uznawany jest odcinek między Al. Jerozolimskimi i Chmielną, ze względu na bliskość ważnego węzła komunikacyjnego, jaki stanowi Rondo de Gaulle'a – mówi na łamach The City Katarzyna Michnikowska z firmy Cushman&Wakefield. - Tu znajduje się Empik, sklepy Orsay i Douglas, a wkrótce otworzy się H&M - wylicza.

Zaznacza, że budowa drugiego odcinka metra i lokalizacja węzła komunikacyjnego na skrzyżowaniu z ul. Świętokrzyską przyczyni się do wzrostu atrakcyjności drugiej części ulicy zarówno dla handlu, jak i gastronomii. - Stacja metra przyczyniać się będzie również do powstania synergii komercyjnej pomiędzy Nowym Światem a wyremontowanym ostatnio Krakowskim Przedmieściem, mimo poważnego mankamentu, jakim jest brak lokali na wynajem w parterach budynków na odcinku Świętokrzyska-Oboźna (brak jednolitego ciągu handlowego) – dodaje.

Jednak - jak ustaliła redakcja The City - i ta lokalizacja boryka się z licznymi problemami. Główne z nich to m.in.: stan kamienic, ruch samochodowy, stan nawierzchni oraz bezpieczeństwo. Sami zainteresowani za podstawowy problem Nowego Światu uważają czystość, a raczej jej brak. - Wszystkie reprezentacyjne ulice Warszawy powinny być częściej sprzątane. Stowarzyszenie kupców i przedsiębiorców "Nowy Świat" chciało podjąć się utrzymania czystości naszej ulicy za kwotę, jaką wydaje na ten cel miasto. Okazało się to jednak niemożliwe, gdyż miasto ma podpisane umowy zbiorowe z dozorcami domów. Ci sprzątają słabo, albo w ogóle – przekonuje Andrzej Jacek Blikle z cukiernia Blikle.

Kolejny najemca ulicy sądzi, że Nowy Świat powinien być bardziej ekskluzywny. - Jeśli mają się tu znajdować restauracje i kawiarnie to tylko te z wyższej półki. Kebaby, outlety, tanie marki powinny zniknąć, ponieważ inne drogie, luksusowe marki nie chcą otwierać swoich salonów, jeśli mają takich sąsiadów – uważa. - Nowy Świat powinien być ekskluzywny. Jeśli mają się na niej znajdować restauracje i kawiarnie to tylko te z wyższej półki. Kebaby, outlety, tanie marki powinny zniknąć, ponieważ inne drogie, luksusowe marki nie chcą otwierać swoich salonów, jeśli mają takich sąsiadów – argumentuje menedżer butiku Bally.

Źródło: Thecity.com.pl

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×