Tu jesteś:

Sześć nowych sieci handlowych w Polsce w ubiegłym roku, kolejne w drodze

W 2012 roku można spodziewać się wejścia kolejnych nowych sieci na polski rynek, ponieważ nasz kraj został wskazany jako kierunek ekspansji przez 33 proc. respondentów ankiety przeprowadzonej przez CBRE dotyczącej intencji i kierunków rozwoju wśród międzynarodowych sieci handlowych.

Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE Polska dodała: “Obserwujemy stałe zainteresowanie ze strony największych międzynarodowych marek, które chcą wejść na polski rynek. Jednak najlepsze centra handlowe w Warszawie, w których chcą się znaleźć w pierwszej kolejności, są niemal w całości skomercjalizowane. W związku z tym, być może niektóre znane marki zdecydują się na debiut na polskim rynku w innych dużych miastach, które dysponują jeszcze powierzchnią w centrach handlowych, lub poczekają na zakończenie nowych inwestycji komercyjnych w Warszawie.

Sześć światowych sieci handlowych, które weszły na polski rynek w 2011 roku, to marka mody damskiej z Wielkiej Brytanii Dorothy Perkins (Złote Tarasy w Warszawie), brytyjska marka oferująca niedrogie ubrania F&F (Blue City w Warszawie), amerykańska marka GAP oferująca ubrania i akcesoria (Arkadia w Warszawie), marka modowa American Eagle (wkrótce otwarcie pierwszego sklepu), Foot Locker – sieć sprzedająca ubrania i buty sportowe znanych marek (Arkadia w Warszawie) i amerykańska sieć sklepów z zabawkami Toys’R’Us (Blue City w Warszawie).

Co ciekawe, w wynikach ankiety przeprowadzonej przez CBRE, Warszawa okazała się miastem niezwykle popularnym wśród międzynarodowych sieci supermarketów – aż 33,3 proc. z nich posiada w stolicy przynajmniej jeden sklep. Jedyne miasto z większą ilością międzynarodowych sieci supermarketów to Tokio, gdzie obecnych jest 38,9 proc. tych sieci. Oznacza to, że w Warszawie, którą zamieszkuje niewiele ponad 2 miliony ludzi, znajduje się większa liczba międzynarodowych sieci supermarketów niż w miastach takich jak Nowy Jork (22,2 proc. światowych sieci supermarketów), Londyn (27,8 proc.), Moskwa (27,8 proc.) czy Pekin (22,2 proc.). Te dane pokazują także, że rynek sieci supermarketów w Warszawie i w Polsce jest wysoce konkurencyjny, co stanowi wyzwanie dla tych sieci, lecz jest korzystne dla polskich konsumentów, którzy mogą korzystać z atrakcyjnej oferty cenowej i produktowej.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×