Tu jesteś:

Simple idzie za granicę i zmienia głównego projektanta

Kończy się epoka założycielek marki Simple, sióstr Lidii Kality i Mai Palmy w spółce odzieżowej, która zadebiutowała na polskim rynku w 1993 r. Obecny właściciel marki, firma Gino Rossi stawia na nową projektantkę i zapowiada rozwój sieci poza granicami Polski – informuje Puls Biznesu.

Dwie dekady temu siostry Lidia Kalita i Maja Palma założyły specjalizującą się w ekskluzywnej odzieży spółkę Simple Creative Products. 13 lat później sprzedały firmę notowanemu na GPW obuwniczemu Gino Rossi – one miały zająć się tworzeniem ubrań, właściciel rozwojem biznesu. Ale ta epoko właśnie się kończy. Jak podaje Puls Biznesu w 2011 r. z firmy odeszła Maja Palma, teraz rozstaje się z nią druga z sióstr. Jej miejsce w Simple zajmie Weronika Pietras, dotychczas pracująca nad kolekcjami w Orsay, marki znanej z odzieży z niższej półki. Jednak jak zapewnił prezes Gino Rossi, Tomasz Malicki nie będzie to miało wpływu na dotychczasową jakość marki.

Prezes Gino Rossi uważa, że liczba sklepów z logo Simple w Polsce jest na wystarczającym poziomie. – 50-60 sklepów Simple w Polsce wystarczy. Nie chcemy być masowi, lecz ekskluzywni z ofertą modowej i interesującej odzieży. Mamy plany szerokiego wyjścia za granicę – mówi Tomasz Malicki.

Na razie Simple ma po jednym sklepie w Niemczech i na Litwie.

– Rozmawiamy o wejściu do Rosji. Pierwszy monobrandowy sklep franczyzowy mógłby być otwarty w Moskwie już w 2014 r. Mamy też ofertę wejścia do Kataru. Chcemy spróbować sił na tym rynku. Generalnie ekspansja wydaje się łatwiejsza w kierunku wschodnim niż zachodnim, bo tam rynek dopiero się kształtuje – podusowuje Tomasz Malicki.

Źródło: Puls Biznesu

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×