Tu jesteś:

Redan: dynamiczny wzrost obrotów w sprzedaży on–line

Grupa Kapitałowa Redan w maju wypracowała ponad 36 mln zł sprzedaży, co oznacza 22 proc. wzrostu. Marża handlowa przekroczyła poziom 46 proc. Tempo wzrostu sprzedaży jest bardzo zbliżone zarówno w sieci dyskontowej TextilMarket, gdzie wyniosło 20 proc., jak i na rynku modowym (marki Top Secret, Troll i DryWash), który zwiększył się o 24 proc.

W tym drugim przypadku dynamiczny wzrost obrotów ma miejsce w sprzedaży on–line oraz na rynkach zagranicznych. „W samym maju sprzedaż zagraniczna wyniosła trzykrotnie więcej niż rok temu.” – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A. – „E-commerce stabilnie praktycznie podwaja obroty od początku roku, a tempo rozwoju jeszcze się zwiększy po wprowadzeniu nowej wersji oprogramowania, uruchomieniu sklepu www w Rosji oraz zwiększeniu wydajności magazynu na Ukrainie.” Za pierwsze 5 miesięcy tego roku udział sprzedaży internetowej oraz zagranicznej w łącznych obrotach części modowej Grupy Redan wyniósł 30 proc., a w samym maju – przekroczył 35proc. „Nie osiągamy dziś sukcesów w sprzedaży w sklepach tradycyjnych w Polsce.” – powiedział Kruszyński – „Prowadzimy projekty, których celem jest z jednej strony wzrost obrotów, a z drugiej – eliminacja sklepów nie rokujących uzyskania rentowności.”.

W maju w segmencie modowym sprzedaż wyniosła 16,7 mln zł. Wartość sprzedaży po 5 miesiącach wyniosła 77,6 mln zł, co oznacza wzrost o 9 proc. Szacunkowa wartość marży handlowej w maju 2012 r. wynosiła 54 proc., co oznacza poziom niższy od roku ubiegłego o ok. 6 p.p., zaś po 5 miesiącach 52 proc., czyli o blisko 2 p.p. mniej niż w 2011 r. „Niższa marża wiosną br. wynika z wyższych kursów PLN/USD, których nie mogliśmy przenieść na ceny sprzedaży.” – powiedział Kruszyński – „Z drugiej strony nie chcieliśmy obniżać jakości naszych wyrobów. W długim okresie jest to istotny element budujący wartość marki.

Podstawowym źródłem wzrostu sprzedaży sieci TextilMarket jest rozwój sieci sklepów. W porównaniu do końca maja 2011 r. powierzchnia sklepów zwiększyła się o 24 proc. „Dynamika wzrostu obrotów jest nadal niższa niż przyrostu powierzchni sklepów, ale różnica pomiędzy nimi stopniowo się zmniejsza. Nowe sklepy sprzedają coraz lepiej.” – powiedział Bogusz Kruszyński – „Tendencja ta, wraz z programami oszczędności kosztów i rosnącą marżą handlową, będą prowadzić do powrotu do wysokiej rentowności sieci sklepów.

Poziom sprzedaży sieci TextilMarket w maju wyniósł 19,6 mln zł, natomiast w ujęciu narastającym za 5 miesięcy br. zwiększył się o 18 proc. i wyniósł 83,3 mln zł.  Wartość szacunkowej marży handlowej w tym okresie wyniosła ponad 39 proc., co oznacza blisko 1 p.p. więcej niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×