Tu jesteś:

LPP stawia na internet i wychodzi poza granice Polski

Internetowy sklep marki Reserved

W okresie styczeń-czerwiec LPP uruchomiła nowe sklepy o łącznej powierzchni około 64,4 tys. mkw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do ok. 498 tys. mkw. (1.179 sklepów), z czego 184 tys. mkw. (373 sklepów) uruchomiono poza granicami Polski. Firma zamierza także mocniej stawiać na e-commerce.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w pierwszym półroczu o 4,2 proc., a w samym drugim kwartale o 8,8 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki grupy).

W salonach Reserved w pierwszym półroczu zrealizowano sprzedaż na poziomie 894,4 mln zł, a w placówkach Cropp Town 294,9 mln zł. Sprzedaż w sklepach House wyniosła 226,3 mln zł, w sklepach Mohito 191 mln zł, natomiast w salonach Sinsay 15 mln zł.

Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły w pierwszym półroczu tego roku o 29,3 proc.

"Istotny udział w tych kosztach mają wydatki ponoszone na funkcjonowanie placówek detalicznych. Łączna powierzchnia handlowa, która determinuje wysokość tych kosztów, wzrosła w porównaniu z czerwcem 2012 roku o ok. 30 proc." - podała spółka w komunikacie.

W kwietniu grupa uruchomiła sklep internetowy marki Reserved. Obecnie sprzedaż internetowa prowadzona jest wyłącznie na terenie Polski, ale w przyszłym roku zakupy przez sieć będą możliwe również poza krajem. Przychody osiągane w sklepie internetowym Reserved stanowią około 2-3 proc. przychodów tej sieci w Polsce.

Platforma, na bazie której działa sklep internetowy, w ciągu najbliższych miesięcy zostanie zastosowana również w sklepach internetowych Mohito i Sinsay.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×