Tu jesteś:

FM Logistic inwestuje w infrastrukturę

Stabilny rozwój, utrzymanie dotychczasowych kontraktów, zwiększenie powierzchni magazynowych i ich wypełnienia, inwestycje w infrastrukturę oraz zdobycie nowych kontraktów w obszarze transportu to główne filary strategii FM Logistic w Polsce na najbliższe lata. 

Wejście na rynek wietnamski, rozwój transportu w tym drobnicy międzynarodowej, inwestycje w innowacyjne rozwiązania optymalizujące łańcuchy dostaw oraz aktywna polityka kadrowa miały największy wpływ na wyniki grupy FM Logistic na świecie w 2017 roku. W Polsce priorytetem były inwestycje w nowe centra logistyczne, utrzymanie bardzo wysokiej jakości obsługi klientów oraz stały rozwój usług transportowych. Polska stała się dla francuskiego operatora logistycznego centrum zarządzania regionem Europy Centralnej. 

- Jesteśmy doceniani przez klientów jako sprawdzony partner i doradca w zakresie projektowania i realizacji efektywnych łańcuchów dostaw. Sprawdza się nasza koncepcja multiklienckich platform i kompleksowość naszej oferty z utrzymywaniem stałej najwyższej jakości. Jak pokazuje ponad dwudziestoletnie doświadczenie, odpowiednio rozbudowana infrastruktura i know-how to ogromne atuty dla naszych partnerów biznesowych. Wiadomo, że dobra logistyka, zwłaszcza dzisiaj, pozwala na wyprzedzanie konkurencji i skuteczniejsze docieranie do klientów –  mówi Piotr Sukiennik, dyrektor zarządzający na Europę Centralną w FM Logistic. 

Firma co roku notuje kilkuprocentowe wzrosty sprzedaży. Jest to możliwe dzięki specjalizacji, wysokiej jakości usług i poszerzaniu portfolio klientów. Prawie połowę przychodów przynoszą usługi transportowe, w tym rosnący z roku na rok o kilkadziesiąt procent transport drobnicowy. Z tego powodu operator od kilku lat inwestuje w rozbudowę centrów logistycznych i hubów przeładunkowych. Obecnie dysponuje w Polsce już 10 platformami logistycznymi i 15 hubami. Najnowszymi obiektami są nowy magazyn „przycross-dockingowy” w Robakowie pod Poznaniem i rozbudowane centrum dystrybucyjne w Błoniu (obsługujące firmy z sektora farmaceutycznego, ale także będące międzynarodowym hubem dla wieloletniego klienta – firmy L’Oreal), a także nowe obiekty w Odrzywołku, Mszczonowie (mazowieckie) i Będzinie (śląskie).

Ważnym obszarem w FM Logistic są inwestycje w innowacje. Główną motywacją do ich wdrażania jest zmieniający się rynek oraz chęć optymalizacji łańcuchów dostaw. Jednym z projektów z tego obszaru, który został wdrożony także w Polsce jest CityLogin. W pełni ekologiczne auta z napędem elektrycznym obsługują już dostawy w wybranych miastach europejskich, takich jak Rzym, Madryt, Mediolan czy Praga, a od 2017 roku, również w Warszawie. 

Nowe projekty, klienci i dedykowane im obiekty sprawiają, że FM Logistic w Polsce jest jednym z największych pracodawców w branży TSL. Operator zatrudnia ponad 3 tysiące osób w Polsce. Średni staż pracowników wynosi 6,5 roku. Obecnie firma prowadzi rekrutacje do powstającego centrum logistycznego w gminie Psary k. Będzina na Śląsku oraz do już uruchomionego, prowadzonego dla IKEA, Centrum Dystrybucji do Klienta w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego. 

Stabilny rozwój, utrzymanie dotychczasowych kontraktów, zwiększenie powierzchni magazynowych i ich wypełnienia, inwestycje w infrastrukturę oraz zdobycie nowych kontraktów w obszarze transportu to główne filary strategii FM Logistic w Polsce na najbliższe lata. 

FM Logistic działa w Polsce – poprzez swoją spółkę FM Polska Sp. z o. o. – nieprzerwanie od 23 lat. W ubiegłym roku firma świętowała swoje 50-lecie działalności. 

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×