Tu jesteś:

Czy obwodnica zmieni geografię rynku magazynowego w Warszawie?

Jan Jakub Zombirt, starszy analityk rynku Jones Lang LaSalle

Długo oczekiwane otwarcie fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) na odcinku od węzła Konotopa do ul. Puławskiej to dobra wiadomość nie tylko dla mieszkańców stolicy i użytkowników dróg, ale także dla rynku powierzchni magazynowych w tym rejonie. Komentuje Jan Jakub Zombirt, starszy analityk rynku Jones Lang LaSalle.

Południowo-zachodnie rubieże miasta to obecnie największe skupisko powierzchni magazynowych w regionie. W niewielkiej odległości od oddanego do użytku odcinka znajduje się ok. 800 tys. mkw. powierzchni magazynowych co stanowi prawie 1/3 całkowitej podaży w obydwóch strefach warszawskich. Nowa trasa oznacza dla nich przede wszystkim zwiększoną dostępność oraz redukcję kosztów i czasu dojazdu. Naturalną konsekwencją otwarcia S2 jest także wygenerowanie kilku nowych lokalizacji, w których inwestycja w magazyny na wynajem może okazać się uzasadniona. W szczególności chodzi tu o rejon znajdujący się w pobliżu lotniska.

Domykanie warszawskiego ringu, które zakłada dokończenie drogi S2 oraz budowę fragmentu drogi S17, potrwa jeszcze co najmniej kilkanaście lat. Nie spodziewamy się jednak by wraz z postępami prac następowało przesunięcie środka ciężkości rynku magazynowego dalej na wschód. Na znaczeniu zyskają niewątpliwie lokalizacje znajdujące się w pobliżu węzłów z głównymi trasami wylotowymi, czy np. okolice Marek, ale to region południowo-zachodni pozostanie kluczowym obszarem  magazynowym stolicy.

Z punktu widzenia rynku powierzchni przemysłowo-magazynowych, ważniejsza od kolejnych odcinków obwodnicy jest budowa nowych tras wylotowych z miasta. Szczególnie istotna wydaje się tu droga S8 na odcinku Salomea – Wolica, czyli nowa omijająca Raszyn wylotówka w kierunku Katowic wraz z łącznikiem do Alei Krakowskiej. W sąsiedztwie planowanego węzła „Sokołowska” znajduje się wiele gruntów, które dzięki aktywnej polityce przestrzennej gmin Michałowice i Raszyn są sukcesywnie obejmowane planami miejscowymi i przeznaczane na funkcje logistyczne. Po oddaniu do użytku budowanej trasy atrakcyjność lokalizacyjna tego obszaru będzie porównywalna z rejonem Pruszkowa,  a więc spodziewamy się, że popyt najemców na powierzchnie magazynowe będzie tam równie wysoki. 

Więcej informacji o magazynach w okolicach Warszawy na magazyny.pl

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×