Tu jesteś:

Branża e-commerce motorem napędowym rynku w 2019

Analitycy i deweloperzy przewidują, że największym motorem napędowym rynku w 2019 roku nadal będzie branża e-commerce, która wyznacza nowe trendy, nie tylko jeśli chodzi o technologiczne zaawansowanie powierzchni składowania, ale również lokalizację magazynów. Oprócz głównych centrów dystrybucyjnych, sieci sprzedające za pośrednictwem internetu poszukują dodatkowo mniejszych powierzchni magazynowych, zlokalizowanych w pobliżu centrów dużych miast - twierdzi Tom Listowski, partner, dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych na Europę Środkowo-Wschodnią w firmie Cresa

Realizację nowego konceptu na rynku – wewnątrzmiejskich City Logistics Park – rozpoczęła m.in. firma Panattoni. – To najnowsza oferta Panattoni na terenie Europy, która wpisuje się w etap „ostatniej mili”, dedykowanej głównie procesom zamówień internetowych – mówi Marek Dobrzycki. – W Polsce uruchomiliśmy pięć projektów – City Logistics Warsaw I i II, City Logistics Warsaw Airport, City Logistics Wrocław I oraz City Logistics Łódź I, które są już wynajęte w 80 proc. W nowy koncept zainwestowaliśmy dotychczas 65 mln euro, a w przyszłości wartość ta wzrośnie do 1,2 miliarda euro i będzie dotyczyła również rynków w Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Czechach.

Budowę obiektów typu City Logistics – w Polsce i w Niemczech – rozpoczyna również deweloper MLP Group. – To niewielkie moduły oferujące nowoczesną powierzchnię magazynową wraz z reprezentacyjnym biurem o wysokim standardzie wykończenia. Poszczególne moduły mają z reguły 1 – 2 tys. mkw. – wyjaśnia Agnieszka Góźdź. – W ramach naszych obiektów oferujemy czynsz w wysokości ok. 3,00-3,50 euro za mkw. powierzchni magazynowej. W Polsce rozwijamy obecnie dwa projekty – w parku MLP Poznań West oraz w MLP Pruszków II.  Każdy z magazynów będzie miał łącznie po 10 tys. mkw. – dodaje. 

Nowy koncept, dedykowany firmom potrzebującym mniejszych magazynów, blisko centrów miast, wprowadził również deweloper 7R. – W ramach sieci 7R City Flex Last Mile Logistics powstanie kilkanaście obiektów. Dzięki unikalnemu położeniu, a jednocześnie dogodnemu dojazdowi dla TIR-ów, umożliwią najemcom szybką dystrybucję ich towarów. To nasza odpowiedź na wyzwania logistyki ostatniej mili, z którymi boryka się coraz więcej firm – mówi Maciej Krawiecki, Leasing Director 7R SA.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×