Tu jesteś:

Luksusowe hotele w Polsce a oczekiwania klientów

Polski rynek hotelowy i turystyczny stale rośnie. Choć jak twierdzą eksperci nadal brakuje w naszym kraju hoteli trzy i pięciogwiazdkowych. Te najbardziej luksusowe są poszukiwanie nie tylko przez Polaków, ale przede wszystkim przez coraz większą grupę zagranicznych gości. Zmienia się jednak pojęcie luksusu – dziś to nie tylko jakość i obsługa, ale przede wszystkim design i komfort wnętrz.

Wszystkie wskaźniki turystyczno-hotelowe od lat w Polsce rosną, dotyczy to liczby nowych obiektów hotelowych, coraz chętniej wypoczywających w naszym kraju turystów krajowych i zagranicznych, obłożenia miejsc noclegowych oraz cen za pokój. Jednym z kierunków rozwoju polskiego rynku hotelowego będzie w najbliższych latach segment hoteli luksusowych. Jak podkreślają eksperci de facto w Polsce nie ma jeszcze światowych marek najbardziej prestiżowych. Niewątpliwie zmieni się to jeszcze w tym roku – gdyż w Warszawie ruszy pierwszy w Polsce obiekt firmowany marką Raffles, który otworzy się w wyremontowanym i rozbudowanym zabytkowym hotelu Europejskim. Ale nadal nieobecne nad Wisłą są takie markijak m.in. FourSeasons, Ritz-Carlton, Waldorf Astoria, Jumeirah, Shangri-La czy MandarinOriental.

W obiektach z górnej półki, które mogą się pochwalić pięcioma, czy sześcioma gwiazdkami jeszcze do niedawna liczył się głównie serwis i jakość. Ceny podawane są nie „od” tylko „do”. Nad komfortem zamożnych gości czuwa kilka osób z obsługi hotelowej, jak ma to miejsce w jednym z najbardziej luksusowych hoteli na świecie – Burdż Al-Arab w Dubaju – gdzie na jednego turystę przypada 8 pracowników. A lokalizacja, musi być topowa.

Jednak dziś to zbyt mało, by obiekt zyskał renomę prawdziwie ekskluzywnego. - Luksus to nie tylko malownicze widoki za oknem, ale też wyjątkowe, wysmakowane wnętrza, a w nich coraz ważniejsza staje się zapewniająca komfort i dyskrecję akustyka. Dlaczego? Bo luksus to nie przepych, dziś prawdziwy prestiż definiują doznania –wyjaśnia architekt Anna Baczkowska, kierownik ds. wsparcia technicznego sprzedaży w polskim oddziale międzynarodowej firmy Armstrong.

 - Goście wybierający pięciogwiazdkowe hotele są coraz bardziej wymagający, świadomi swoich potrzeb, umiejący określić własne preferencje. Oczekują od hotelu czegoś więcej, niż tylko wygodnego łóżka. Zwracają uwagę na wygląd i funkcjonalność pokoi i łazienek, a także na atrakcyjność i funkcjonalność przestrzeni publicznych – potwierdza Anna Czajkowska, dyrektor sprzedaży warszawskich hoteli Sheraton Warsaw i The Westin. Hotele te należą do sieci Marriott International, która skupia w swoim portfolio większość globalnych, luksusowych brandów hotelowych, w tym polski hotel Bristol – ikonę luksusu na naszej krajowej mapie hotelowej.

Średnia ocena
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×