Tu jesteś:

Idealna lokalizacja pod inwestycję wakacyjną

Jan Wróblewski, członek zarządu Zdrojowa Invest.

- Ceny apartamentów wakacyjnych kształtują się na poziomie netto 7-15 tys. zł za mkw. i 300-500 tys. zł za apartament. Najtrudniej sprzedają się apartamenty największe i o nietypowej charakterystyce. Jednak powodzenie sprzedażowe, a co za tym idzie cena, są ze względu na większe nasycenie rynku bardziej niż kiedykolwiek uzależnione od dwóch zmiennych: atrakcyjności lokalizacji oraz funkcjonalności obiektu – mówi w rozmowie z THE CITY, Jan Wróblewski, członek zarządu Zdrojowej Invest.

Budowanie apartamentowca czy hotelu w systemie condow miejscowości turystycznej bez potencjału czy w drugiej linii brzegowej najprawdopodobniej doprowadzi do problemów ze sprzedażą i spadków cen, a zakup będzie większym ryzykiem dla klienta. Według naszych analiz najwięcej transakcji można odnotować nad morzem, gdzie pomimo dużej podaży atrakcyjne turystycznie i lokalizacyjnie inwestycje bronią się na rynku, oraz w Sudetach gdzie apartamentów w tego typu inwestycjach wciąż jest mało. Popularne miejscowości jak Zakopane czy Sopot przez kilka następnych lat mogą być mniej interesujące dla inwestorów. Pomimo wysokiej atrakcyjności tych destynacji, charakteryzują się one zarówno bardzo wysokim nasyceniem apartamentami na sprzedaż jak i dużą konkurencją na rynku turystycznym. Jeżeli przyszły właściciel takiego apartamentu zdecyduje się na nim zarabiać, np. poza okresami wykorzystywania na własne potrzeby, będzie musiał się zmierzyć z tą konkurencją.

Dodatkowo rynek apartamentów wakacyjnych jest bardzo zróżnicowany również wewnątrz samych, głównych regionów turystycznych. Do tego dochodzą jeszcze Mazury, które głównie ze względu na wskaźniki turystyczne będą według nas dobrym miejscem na tego typu inwestycje dopiero w perspektywie średniookresowej, kilkuletniej. Mają bardzo duży potencjał ze względu na dziewiczość przyrody. Niestety w dalszym ciągu kojarzą się z wyjazdami pod namiot, do gospodarstw agroturystycznych czy ośrodków wczasowych. Dodatkowo ze względu na słabo rozbudowaną infrastrukturę komunikacyjną zainteresowanie zamożnych turystów jest mniejsze – podsumowuje Jan Wróblewski.

Więcej na temat rynku apartamentów wakacyjnych mogą Państwo przeczytać w czerwcowym wydaniu magazynu THE CITY

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×