Tu jesteś:

Hotelowe oblicze Poznania

Małgorzata Kalinowska-Klimek, dyrektor hotelu Novotel Poznań Centrum

Poznań, ze względu na ciągłe inwestycje gospodarcze i działania rewitalizacyjne, ma ogromny potencjał i pole do rozwijania bazy hotelowej. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Miasta Poznania wynika, że stolicę Wielkopolski odwiedza rocznie około 1 mln 700 tys. osób, przy czym 800 tys. to goście zagraniczni. Oznacza to, że w Poznaniu zatrzymuje się co dwudziesty zagraniczny turysta odwiedzający nasz kraj – podkreśla Małgorzata Kalinowska-Klimek, dyrektor hotelu Novotel Poznań Centrum. 

Znaczące zapotrzebowanie na noclegi generowane jest przez branżę MICE i gości biznesowych, zwłaszcza dzięki bliskości Międzynarodowych Targów Poznańskich. Tradycje konferencyjno-targowe w Poznaniu sprawiają, że wciąż potrzebne są nowe obiekty, a połączenie ich z dostępnością miejsc noclegowych jest dodatkowym atutem. Między innymi w odpowiedzi na tę sytuację, w odnowionym Novotel Poznań Centrum postawiliśmy na nowoczesną infrastrukturę konferencyjną. Największa z naszych sal może pomieścić nawet 1000 osób.

Novotel Poznań Centrum po modernizacji zyskał zupełnie nowe oblicze. Była to największa inwestycja tego rodzaju w historii Grupy Orbis, trwająca od listopada 2016 do maja 2018. Objęła cały budynek. Odświeżone zostały wszystkie pokoje – z dbałością o nowoczesny design oraz komfort gości, a przestrzeń konferencyjna zyskała zupełnie inny wymiar, w którym kluczową rolę odgrywają innowacyjne technologie i nowoczesność. W hotelu Novotel Poznań Centrum pojawiły się również unikalne koncepty gastronomiczne w postaci restauracji Winestone oraz kawiarni Wise Cafe. To miejsca wyróżniające się wyjątkową ofertą, otwarte zarówno na hotelowych gości, jak i osoby z zewnątrz. Kompletnej przebudowie uległa również część recepcyjna – teraz to designerska przestrzeń, w której uwagę przyciąga przede wszystkim barwny mural Tytusa Brzozowskiego, przedstawiający tętniące życiem ulice Poznania. Dużym wyzwaniem, z jakim musieliśmy się zmierzyć był fakt, że podczas całej modernizacji hotel normalnie funkcjonował i przyjmował gości. 

Naszą rolą, jako hotelarzy jest stałe obserwowanie rynku i reagowanie na zachodzące w nim zmiany. Nieustannie udoskonalamy swoją ofertę – tak, aby w pełni odpowiadała na aktualne oczekiwania konsumentów i wyróżniała się spośród innych. Hotele to dziś znacznie więcej niż baza noclegowa. Goście poszukują miejsc, w których mogą zatrzymać się na dłużej, doświadczyć czegoś wyjątkowego, spojrzeć na miasto z innej perspektywy. Dlatego tak dużą rolę odgrywa zindywidualizowana oferta, dostosowana do różnych oczekiwań. Dotyczy to w równym stopniu osób podróżujących prywatnie, jak i służbowo. Hotele są również obecnie wielokrotnie miejscami ważnych wydarzeń, zarówno w skali regionu, jak i całego kraju. Coraz ważniejsze staje się zatem zaplecze konferencyjno-eventowe. W Poznaniu, mieście targowym, odgrywa ono szczególnie dużą rolę. Dla hotelu Novotel Poznań Centrum obydwa segmenty – gości indywidualnych i MICE są tak samo istotne. Będziemy zatem w równym stopniu rozbudowywać ofertę dla każdego z nich. 

Czasy, kiedy wystarczającym elementem technologicznym w hotelu było wi-fi już dawno się skończyły, a wykorzystywanie nowoczesnych rozwiązań w hotelarstwie to jeden z najważniejszych obecnie trendów. Na recepcji coraz częściej obsługa jest wyposażona w tablety, w lobby pojawiają się miejsca do samodzielnego chceck-in, a w pokojach i przestrzeniach wspólnych porty usb. W najbardziej luksusowych hotelach spotkamy inteligentne rozwiązania nawiązujące do idei smart home, z których w domach korzysta coraz więcej konsumentów. 

Poszukując nowatorskich rozwiązań marka Novotel, jako część projektu AccorHotels, była w ciągu ostatniego roku gospodarzem dwóch technologicznych hackathonów – w Warszawie i Budapeszcie. Tematem pierwszego z nich była łazienka przyszłości, drugiego – hotelowy pokój przyszłości. Do projektu zaproszono młode firmy i start-upy. 

Nowe technologie to również coraz bardziej zaawansowane i intuicyjne aplikacje do rezerwacji hoteli, interaktywne mebelki w kącikach dla dzieci czy włączanie się w system miejskiego car sharingu, co właśnie realizujemy w hotelu Novotel Poznań Centrum we współpracy z EasyShare.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×