Tu jesteś:

Pięć firm będzie doradzać przy wynajmie biur na Stadionie Narodowym

Stadion Narodowy

Spółka PL 2012+ ogłosiła przetarg na doradztwo przy wynajmie powierzchni biurowych na Stadionie Narodowym. Doradcy, których wybierze zajmą się m.in. stworzeniem nowej koncepcji zagospodarowania i biznesplanu oraz będą odpowiadali za pozyskanie najemców.

Na Stadionie Narodowym jest ponad 15 tys. mkw. powierzchni biurowej. Na samym wynajmie biur obiekt miał zarabiać kilka mln zł rocznie, pokrywając cześć kosztów swojego utrzymania. Jednak od czasu oddania do użytku nie zyskał ani złotówki, bo ani jedna firma nie zdecydowała się przenieść na Stadion. – Nasi poprzednicy nie odrobili pracy domowej, ich biznesplan legł w gruzach. W zasadzie zastaliśmy obiekt pusty – przyznaje Mikołaj Piotrowski, rzecznik spółki PL 2012+, która przejęła od NCS-u zarządzanie Stadionem Narodowym.

Nowy operator zapowiada zmiany. Spółka rozpisała właśnie przetarg na „świadczenie usług doradczych, pośrednictwa i zarządzania w procesie zagospodarowanie oraz wynajmu” biur na Stadionie Narodowym. Zamierza wybrać pięć agencji, z którymi będzie prowadzić dialog konkurencyjny. – Wybierzemy pięć podmiotów, ponieważ stawiamy konkurencję. To pozwoli nam szerzej zorientować się w rynku – tłumaczy Marek Okniński, doradca prawny.
Firmy doradcze będą musiały m.in. przygotować koncepcję zagospodarowania powierzchni na Stadionie Narodowym, przeprowadzić analizy biznesowe i rynkowe, zweryfikować zaplanowane przez operatora przeznaczenie poszczególnych powierzchni, wypracować długookresowy biznesplan wynajmu powierzchni, pozyskać najemców i negocjować warunki najmu oraz realizować w imieniu zarządcy zobowiązania wynikające z umów najmu. Spółka PL2012+ oferty przyjmuje do 26 czerwca. Pod uwagę weźmie nie tylko cenę, ale też proponowane koncepcje i doświadczenie firm, które staną do przetargu. Zakres zamówienia oscyluje między 200 tys. a 10 mln euro.

Spółka PL 2012+ planuje również zmiany w koncepcji zagospodarowania wolnych powierzchni na Stadionie. – Nie muszą to być koniecznie biura, raczej też nie handel. Myślimy bardziej o funkcjach kulturalno-wystawienniczych. Zobaczymy też, co zaproponują te agencje, które wyłonimy w przetargu – mówi Mikołaj Piotrowski.

Zarządca podkreśla, że powoli udaje się zmienić wizerunek opustoszałego Stadionu Narodowego. – Po tym weekendzie liczba osób które nas odwiedziły sięgnie pół miliona. W ciągu pięciu miesięcy zwiększyliśmy miesięczne przychody o 1900 proc., ze 140 tys. zł do 2,5 mln zł. Z takim wynikiem zamkniemy maj. Mamy zorganizowany kalendarz imprez. W listopadzie na Stadionie Narodowym będzie się odbywał szczyt klimatyczny ONZ, z tego względu w tym roku już nie wynajmiemy biur bo cały obiekt będzie zajęty, ale chcemy już rozpocząć negocjacje z najemcami – dodaje Piotrowski.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×