
Eric Dapoigny, prezes zarządu Yareal Polska
Jeśli firma jest zaangażowana w jeden segment i dopiero w momencie rozpoczęcia kryzysu myśli o dywersyfikacji, to jest już za późno – powiedział Eric Dapoigny, prezes zarządu Yareal Polska podczas konferencji The City Business Forum.
Działając w nieruchomościach, trzeba myśleć z wyprzedzeniem, brać pod uwagę różne zjawiska, które mogą wpłynąć na firmę – w tym nadejście kryzysu.
Cykle koniunkturalne w poszczególnych segmentach różnią się i ich apogeum nie następuje w tym samym czasie. Warto więc działać na kilku rynkach. Gdy na jednym jest gorsza koniunktura, można sobie to powetować lepszą kondycją innego segmentu. Pamiętam, że w 2005 r., gdy mieszkaniówka zaczynała dynamicznie rosnąć, my zdecydowaliśmy się przestawić na rynek biurowy, mimo że odczuwał on jeszcze skutki spowolnienia. Pozwoliło nam to jednak na znalezienie ciekawych okazji inwestycyjnych, które później okazały się sukcesem.
Dywersyfikacja wiąże się z wieloma szansami, ale i zagrożeniami, z którymi trzeba sobie radzić na co dzień. Każdy z segmentów ma swoją specyfikę i jest podzielony na podsegmenty. Ważne jest dokładne określenie miejsca na rynku, w którym chcemy się znaleźć, i długoterminowej strategii firmy.
Więcej w listopadowym numerze The City
Poland
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.